י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

פוטין בכותל - וידאו בדרך נא להמתין

קיבלתי את כל המצורף כאן תחת: הריני מצהיר כי אני נותן רשות לפרסם את הידיעה כולל התמונות והסרטון, אך ורק בתנאי שהקרדיט עבור הידיעה, התמונות והסרטון - יהיו רשומים על שמי המלא: שלום פרוינד

  • ו' תמוז התשע"ב

כותרת: הפתעה במסגרת ביקורו אמש בלילה של נשיא רוסיה, פוטין, בכותל המערבי - "שיתקבלו תפילותיכם", איחל לקהל

נשיא רוסיה פוטין, הופיע הלילה (בשעה 2 לפנות בוקר) מלווה בשיירה של מאבטחים, אנשי מודיעין וביון רוסיים וישראלים לביקור בזק אל הכותל המערבי.

ההתארגנות והכוננות הדרוכה לקראת בואו של פוטין בפתאומיות אל הכותל המערבי בשעת לילה מאוחרת, הייתה אמנם חפוזה, אך המתיחות הייתה מוחשת באוויר הירושלמי הלח.

הייתה זו היערכות מהירה ופתאומית שלוותה בתקנים בטחוניים מן הזן הנדיר שלא פוגשים בכל יום, סוג של אבטחה צמודה בליווי צלפים, רובים שלופים ועיניים חודרות וקרות מזג של צוות מאבטחים שהולם אך ורק נשיאי מעצמות של העולם הגדול.

לביקור הבזק של הנשיא הרוסי התלוו רב הכותל - הרב רבינוביץ והרב לאזר רבה הראשי של רוסיה וידידו הקרוב של הנשיא פוטין, שקיבלו את פניו ונתנו לו הסבר על ייחודיות המקום לעם היהודי. כמו"כ העניק רב הכותל הרב רבינוביץ כתשורה את הספר שכתב על תולדות הכותל המערבי וההיסטוריה היהודית של בתי המקדש.

אך את ההצגה הגדולה מכל לקח עולה מברית המועצות - גבר בעל חזות חרדית שעלה לישראל לפני שנים אחדות מרוסיה.

הלה, עמד בין הקהל המצומצם שהתגודד על יד גדרות האבטחה שהציבה המשטרה ברחבת הכותל. כאשר הנשיא פוטין פסע לעבר מרגלות קיר הכותל המערבי, צעק לעברו האיש בשפה הרוסית - "ברוך הבא הנשיא פוטין". פוטין שגדוד מאבטחים רבים הקיף אותו, הביט בעין חטופה אל הקהל מסביב, הנהן בראשו לעבר אותו עולה רוסי והגיב לו בחיוך. אך ההפתעה הגדולה מכולם הגיעה בשלב יציאתו של הנשיא פוטין חזרה לרכב השרד בדרכו מכיוון קיר הכותל המערבי.

הנשיא הרוסי שהיה איש מודיעין בעבר כנראה ניחון בעיניים חדות במיוחד ובזיכרון מרשים לא פחות. בדרכו חזרה הפתיע את עשרות המאבטחים שהקיפו אותו במעגל אבטחה הדוקה, פוטין הגיח לפתע ויצא מהמסלול בו צעד לעבר רכב השרד שהמתין לו במתיחות במעלה רחבת הכותל, היה נראה כי מאבטחיו הדרוכים והרבים בהחלט לא ציפו לצעד הספונטני שעשה לפתע הנשיא הרוסי, כאשר התקרב לקהל וניגש באופן מדוייק אל אותו עולה רוסי חרדי שאיחל לו ברכת "ברוך הבא" בדרכו פנימה אל עבר הכותל. הנשיא פוטין נתמך על גדר האבטחה המשטרתי ונצמד קרוב אל אותו יהודי, הודה לו על ברכתו ושוחח עמו ברוסית למעלה מ-3 דקות בסימפטיות וחביבות כשהוא שופע חיוכים כאילו היו מכירים מזה שנים.

לעיני הקהל הסקרן והמשתאה ונדמה כי גם לעיניהם הנדהמות של מאבטחיו הקשוחים, היה זה לפלא ומחזה נדיר מאד לראות את הנשיא פוטין משוחח בחביבות ונחמדות שכזו עם עובר אורח פשוט. אחד מהאנשים בקהל נשמע אומר: "מסתבר שלפוטין יש גם צד נחמד, הוא כנראה לא כזה אדם קר וקשוח כפי שחשבנו".

אותו בר שיח שזכה לדקות אחדות שיחה ידידותית עם הנשיא פוטין, סיפר לנשיא על חשיבותו של הכותל לעם היהודי, על בית המקדש שחרב ועל שלמה המלך ע"ה שבנה אותו. הנשיא פוטין שהקשיב לו בשקיקה, השיב: "בדיוק בשביל זה באתי לכאן, להתפלל שיבנה שוב בית המקדש. אני מאחל לכם שיתקבלו תפילותיכם". הנשיא לחץ את ידיו של היהודי בחום לב ונפרד ממנו באיחולים. מספר דקות חלפו והכל היה נראה כמו חלום, תוך דקות ספורות נשמעו קולות הסירנות של שיירתו של הנשיא ביציאתם ממתחם הכותל וביקורו החפוז של נשיא ברית המועצות הותיר רושם חיובי על אלו שנותרו מאחור











פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד