י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פוטין בכותל: "התפללתי שיבנה בית המקדש" • צפו

הנשיא הרוסי שהגיע לביקור בכותל, הפתיע כשניגש לחרדי שעלה מרוסיה ושוחח עמו בחביבות דקות ארוכות • על מה התפלל הנשיא ומה איחל? • צפו בוידאו בלעדי מהביקור

פוטין מקבל הסברים
פוטין מקבל הסברים

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הופיע אמש בשעה 2 לאחר חצות, כשהוא מלווה בשיירה של מאבטחים, אנשי ביטחון רוסיים וישראלים, לביקור בזק בכותל המערבי.

ההתארגנות והכוננות הדרוכה לקראת בואו של פוטין למקום בשעת לילה מאוחרת, הייתה אמנם חפוזה, אך המתיחות הייתה מוחשת באוויר הירושלמי הלח.

הייתה זו היערכות מהירה ופתאומית שלוותה בתקנים בטחוניים מן הזן הנדיר שלא פוגשים בכל יום, אבטחה צמודה בליווי צלפים, רובים שלופים ועיניים חודרות וקרות מזג של צוות מאבטחים שהולם רק נשיאי מעצמות של העולם הגדול.



לביקור הבזק של הנשיא הרוסי התלוו רב הכותל - הרב שמואל רבינוביץ, ורבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר - ידידו הקרוב של הנשיא פוטין, שקיבלו את פניו ונתנו לו הסבר על ייחודיות המקום לעם היהודי. רב הכותל העניק לנשיא כתשורה את הספר שכתב על תולדות הכותל המערבי וההיסטוריה היהודית של בתי המקדש.

אך את ההצגה 'גנב' עולה מרוסיה - בעל חזות חרדית, שעלה לישראל לפני שנים אחדות.

הלה עמד בין הקהל המצומצם שהתגודד על יד גדרות האבטחה שהציבה המשטרה ברחבת הכותל. כאשר הנשיא פוטין פסע לעבר מרגלות קיר הכותל המערבי, צעק לעברו האיש בשפה הרוסית: "ברוך הבא הנשיא פוטין".

פוטין, שגדוד מאבטחים הקיף אותו, הביט בעין חטופה אל הקהל מסביב, הנהן בראשו לעבר העולה רוסי והגיב בחיוך. אך איש לא ציפה להמשך.

כאשר יצא חזרה לרכב השרד, פוטין, שניחון כנראה בעיניים חדות במיוחד ובזיכרון מרשים לא פחות, הפתיע את עשרות המאבטחים שהקיפו אותו במעגל אבטחה הדוקה, יצא לפתע מהמסלול בו צעד, התקרב לקהל וניגש באופן מדוייק לאותו עולה רוסי חרדי שאיחל לו את ברכת 'ברוך הבא'. הנשיא נתמך על גדר האבטחה המשטרתית בסמוך לאותו יהודי, הודה לו על ברכתו ושוחח עמו ברוסית כשלוש דקות בסימפטיות וחביבות.

אותו יהודי שזכה לדקות שיחה ידידותית עם פוטין, סיפר לנשיא על חשיבותו של הכותל לעם היהודי, על בית המקדש שחרב ועל שלמה המלך שבנה אותו. הנשיא הקשיב לו בשקיקה, ואמר: "בדיוק בשביל זה באתי לכאן, להתפלל שיבנה שוב בית המקדש. אני מאחל לכם שיתקבלו תפילותיכם". לאחר מכן לחץ את ידיו של היהודי בחום לב, ונפרד ממנו באיחולים.











פוטין כותל רבינוביץ יהודי שיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד