כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הממונה לפיתוח אתרי מורשת הבטיח: נשקיע בביתר

בין האתרים שיפותחו: מערות המיוחסות לתקופת בר כוכבא, מעיינות וחקלאות עתיקה • רובינשטיין: "תושבי העיר והציבור החרדי בכלל צמאים לאתרי תיירות מתאימים"

פינסקי בסיור בביתר. צילום: יחצ
פינסקי בסיור בביתר. צילום: יחצ

"ביתר עילית הינה אתגר עבורנו ונעשה כל מאמץ לסייע לכם לפיתוח אתרי מורשת לתיירות לציבור תושבי העיר ולכלל הציבור החרדי בארץ ובעולם".

כך אמר הממונה לפיתוח אתרי מורשת במשרד ראש הממשלה, ראובן פינסקי בתום סיור שערך במגוון אתרים ארכיאולוגיים שבתחומי העיר ביתר עילית. בסיור השתתפו; מהנדס העיריה, אבישי מירון והמתכנן והיועץ לפרויקטים תיירותיים, קובי בירנהק.

פינסקי אמר למארחו, ראש העירייה מאיר רובינשטיין, כי בפעם האחרונה ביקר בעיר לפני כ-6 שנים ומאז התפתחה העיר וזכתה לגידול מרשים ביותר. "התרשמתי עמוקות מהנהגת העיר ואני מתחבר לחזון הקמת אתרי מורשת ברמה לאומית בעיר, אתרים שישרתו את האוכלוסייה החרדית בהם נטמיע את התכנים והטרמינולוגיה המתאימה הנשענים על המסורת היהודית והחיבור לשורשים. יש לנו עם מי לעבוד ואנו נשתדל למלא את חלקנו בכדי להקים כאן מוקדי משיכה תיירותית שהינה גם השקעה לדורות מבחינה חינוכית".

רובינשטיין אמר כי הציבור החרדי צמא לאתרי תיירות בעיקר בימי בין הזמנים, חול המועד, חנוכה ובכל ימות השנה ולעשרות אלפי ילדי העיר יחד עם מאות אלפי ילדים חרדים ברחבי הארץ חסרים אתרי מורשת מתאימים ללימודים ולבילוי. "בגלל מגבלות צניעות וכשרות קיים חסר ברמה ארצית של מקומות בילוי למשפחה החרדית. ואנו מבקשים להקים ולפתח כאן בעיר תיירות המיועדת לציבור החרדי והכללי תוך יצירת אפיונים המתאימים לקהל זה שימשכו תיירות פנים וחוץ".

רובינשטיין סיפר כי לצד הפניה להיכלל בפרויקט 'מורשת' של משרד רוה"מ שוקד בימים אלה צוות של העירייה ומשרד התיירות על תוכנית אב לפיתוח אטרקציות תיירותיות בעיר המתאימות למשפחה במגזר החרדי.

המתכנן והיועץ לפרויקטים תיירותיים של עיריית ביתר עילית, קובי בירנהק אמר כי האתרים שנמצאו בעיר הם בעלי פוטנציאל עצום לצד אתרים הסמוכים לעיר כמו; החקלאות העתיקה בכפר 'וואדי פוקין' אשר הוכרז אתר לשימור ע"י אונסקו, כמשמר את החקלאות העתיקה ומסלולי טיול של נחלים ומעיינות כמו עין קובי ועוד.







ביתר עילית מאיר רובינשטיין תיירות מערות בר כוכבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד