כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מעון חינם לערביות? מקלב דורש: שוויון לחרדיות

ח"כ אורי מקלב גילה בתזכיר של משרד התמ"ת כי נשים ערביות העובדות 24 שעות שבועיות - יקבלו יחס כאילו עבדו 36 שעות • דרש מרה"מ תנאים זהים לחרדיות

חרדיות עובדות. צילום: פלאש 90
חרדיות עובדות. צילום: פלאש 90

"על הרשויות להכיר בזכויותיהן של אמהות למשפחות ברוכות ילדים בכל הקשור למבחני התמיכה במעונות והמשפחתונים הנתמכים על ידי התמ"ת לכל הפחות בקריטריונים זהים לנשים ערביות".

כך דורש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שביקש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב בנושא.

בתזכיר ששלח משרד התמ"ת למנהלות מעונות היום והמשפחתונים לקראת שנת הלימודים תשע"ג, מופיעים שינויים במבחני התמיכה של משרד התמ"ת שנקבעו בהתאם להחלטות הממשלה בתחום.

בין השינויים שהתקבלו נקבע כי "נשים ערביות, אם הן עובדות 24 שעות שבועות ומעלה, מתייחסים אליהן כאילו הן עובדות 36 שעות שבועיות. מטרת השינוי הייתה לעודד נשים במגזרים מיוחדים להצטרף למעגל התעסוקה ולפרנס את ביתן".

בעקבות החלת התקנה החדשה, מבקש מקלב מראש הממשלה להכיר בקריטריונים זהים גם אמהות למשפחות ברוכות ילדים אשר יוצאות לעבודה, אך מפאת היותן מבורכות במספר פעוטות וילדים קטנים, הן אינן יכולות לצאת לעבוד שעות ממושכות ולהגיע למשרה של 36 ש"ש, המזכות בהשתתפות המקסימאלית של משרד התמ"ת.

"חישוב שעות עבודתן מ-24 שעות שבועיות מעלה כאילו הן עובדות 36 שעות שבועיות והשתתפות התמ"ת בשכר הלימוד במעונות ובמשפחתונים בהתאם, כפי שעודכן לגבי נשים ערביות, יאפשר גם לאמהות למשפחות ברכות ילדים לצאת לשוק העבודה ולפרנס את ביתן בכבוד. אותן סיבות שבגינם הוחלט להעניק את ההקלות הללו לנשים ערביות תקפות גם לגבי אמהות למשפחות ברוכות ילדים יהודיות ולא ייתכן שתיווצר כאן אפליה", כותב מקלב במכתב בו הוא מבקש מראש הממשלה להחיל את החלטת הממשלה בנושא זה גם על אמהות למשפחות ברוכות ילדים.
אורי מקלב מעונות חרדים ערבים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד