כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

י-ם: פטור מהיטלים למוסדות חינוך חרדי

בשורה חסכונית: עיריית ירושלים פוטרת מוסדות חינוך מהיטלי סלילה ותיעול, כולל מוסדות "מוכר שאינו רשמי" • התנאי: שימוש במבנה שבנתה העירייה

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הקלה משמעותית למוסדות חינוך בירושלים: העירייה החליטה כי בחלק ניכר מהמקרים, תישא העירייה עצמה בהיטלי הסלילה והתיעול – במקום להשיתם על המוסד, כפי שנעשה עד כה.

היטלי הסלילה והתיעול נעים בין עשרות אלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים למבנה. היטל הסלילה – נגבה עבור סלילת כבישים באזור בו ממוקמים המבנים; היטל התיעול – נגבה עבור תעלות ניקוז מי-הגשמים באזור המדובר.

בכל עת שמבצעת העירייה פעולות סלילה ובניית תעלות ניקוז, מוטל על בעלי הנכסים באותו אזור ההיטל המדובר. היטל זה מחושב לפי שטח הקרקע והמטרים הבנויים על גבי השטח. כאמור, אלו הם סכומים נכבדים שבוודאי מעיקים על כל תקציב בכל מוסד.

כעת, החליטה העירייה כי בכל מקרה בו המבנה שמאכלס את המוסד, הינו מבנה הנמצא בבעלות עירונית, וכן אחזקתו מתבצעת על ידי הרשות העירונית – הרי שלא המוסד ישא בהיטלים אלה, אלא העירייה עצמה, כבעלת הבית של המבנה והקרקע. המוסד מקבל "זכות שימוש" במבנה ובקרקע, אך העירייה היא זו שנחשבת "בעלת-הבית", ולפיכך תישא בהיטלים אלה.

בפגישה שהתקיימה בנושא בלשכת ראש העיר ניר ברקת, השתתפו בין היתר סגן רא העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי יצחק פינדרוס וראש האגף לחינוך חרדי איתמר בר עזר, והחליטו כי גם במוסדות החינוך החרדיים, כאלה המוגדרים "מוכר שאינו רשמי", ניתן ליישם את החלטת העירייה האמורה, ובלבד שכאמור השטח והמבנה בו שוכן המוסד, נמצאים בבעלות העירייה ובאחזקתה.

במקרה שהוקצה שטח למוסד החינוכי, ומתעתד לבנות או להרחיב עליה מבנה מכספי משרד החינוך – יוכל המוסד לוותר על ההקצאה ולהחזיר אותה לחזקת העירייה; ובכך ייהנה מן הפטור של ההיטלים האמורים. הוא ימשיך כמובן לשהות במבנה, במסגרת "רשות שימוש" מוסדרת; אלא שינוהל על ידי העירייה ובחזקתה, ולפיכך היא זו שתישא בהיטלי הסלילה והתיעול.
ירושלים מוסדות עירייה פטור פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד