ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הוארך מעצרם של מרססי הגרפיטי ב'יד ושם' • המשטרה מחפשת חשוד נוסף

בית המשפט האריך את מעצרם של שניים מהחשודים בריסוס הגרפיטי ב'יד ושם' ובגבעת התחמושת • החשוד השלישי - חובש כיפה סרוגה - נשלח למעצר בית מלא בבית הוריו באשדוד • אמו של אחד החשודים: "דינא דמלכותא דינא" • החשוד הרביעי יובא מחר להארכת מעצרו

אלחנן אוסטרוביץ'. צילום: קובי הר-צבי
אלחנן אוסטרוביץ'. צילום: קובי הר-צבי



בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (ג) אחר הצהריים את מעצרם של חלק מהחשודים בהשחתה ובריסוס הגרפיטי באתר 'יד ושם', בגבעת התחמושת ובאנדרטאות בבקעת הירדן.

החשוד הראשון, אלחנן אוסטרוביץ בן 31, הודה במהלך חקירתו במעשי הריסוס. עורכי דינו אלכס גפני ואריק בוקטמן, המייצגים אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, טענו בדיון כי נעשתה פגיעה בזכויותיו של החשוד, מאחר ולא ניתנה לו האפשרות להיוועץ עם עורך דין בכל מהלך החקירה. הם הוסיפו וציינו כי לחשוד אין כל עבר פלילי.

אמו של החשוד שנכחה בדיון ובכתה במהלכו אמרה: "מהרגע הראשון אמרתי לאלחנן שאני נגד כל מעשה שלא מתיישב בחוק. הרי דינא דמלכותא דינא".

במשטרה ייחסו לו עבירות של השחתת פני מקרקעין, הסתה לאלימות וטרור, פגיעה באתרי עתיקות, היזק בזדון והסגת גבול. התובע המשטרתי אמר במהלך הדיון כי החשוד הודה ושחזר את המעשים באתרים בהם ביצע את העבירות. הסירוב לשחרר אותו ממעצר נובע מחשד לשיבוש הליכי החקירה.

השופט שמעון פיינברג האריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים נוספים, עד יום ראשון הקרוב ב-12:00 בצהריים, וסיכם כי יש למשטרה עוד חומר רב לחקור.

החשוד השניצילום: החשוד השני
החשוד השני


שמו של החשוד השני נאסר לפרסום

הדיון השני התקיים בעניינו של חשוד נוסף, בן 17 וחצי, תושב העיר בית שמש הלומד בירושלים, החשוד אף הוא באותם מעשים. שמו אסור לפרסום. בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים - עד יום חמישי הקרוב ב-12:00 בצהריים.

עורך דינו, יאיר נהוראי, אמר ל'בחדרי חרדים' כי החשוד מכחיש את המיוחס לו, והוא מקווה להביא לשחרורו הסופי בעוד יומיים.

עוד בנושא:
ארבעה 'קנאים' נעצרו והודו: ריססנו גרפיטי ב'יד ושם'

עו"ד נהוראי סירב להתייחס לאידיאולוגיה של החשוד. הוא הוסיף כי הוא מתכוון לבקש את שחרורו בשל בעיות פסיכיאטריות בהן הוא לוקה.

אברהם בן יוסףצילום: אברהם בן יוסף
אברהם בן יוסף


החשוד השלישי - חובש כיפה סרוגה

מיד לאחר מכן הובא החשוד השלישי, אברהם בן יוסף, תושב העיר אשדוד בן 26, חובש כיפה סרוגה. החשוד היה בקשר עם חרדים קיצוניים שביצעו את העבירה, התכתב איתם באינטרנט ואף הביע הזדהות עמם בהודעת טקסט לאחר שביצעו את המעשה.

עורך דינו, שמשון חן, הציע חלופת מעצר וביקש לשחרר אותו למעצר בית בבית הוריו שבאשדוד. הבקשה נתקבלה, והשופט פיינברג הורה על שחרורו למעצר בית מלא אצל הוריו למשך 10 ימים, ואף סירב לאפשר לו לצאת לתפילות בבית הכנסת הסמוך לביתו. בתגובה ביקש התובע המשטרתי עיכוב ביצוע עד הערב בשעה 21:00. וככל הנראה מיד לאחר מכן הוא ישוחרר.

המשטרה תגיש בקשה להארכת מעצר של החשוד הרביעי שנעצר היום במהלך שעות הצהריים רק מחר. בכוונת המשטרה לעצור חשוד נוסף בזמן הקרוב שקשור אף הוא לטענתה לחשדות.

כזכור, היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י עצרה הלילה 3 חשודים בריסוס כתובות נאצה באתרים ברחבי הארץ.

במהלך המעצרים בוצעו חיפושים בדירות החשודים ונתפס חומר רב בגנות הציונות ומדינת ישראל וכן דגלי אשף, תרסיסי צבע וחומרי החשודים כדברי הסתה שונים על מחשבים.
מעצרים מרססים קנאים בית משפט יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד