כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פוטין למיליארדר גאסט: " שמעתי עליך הרבה, תמליץ להשקיע ברוסיה"

במפגש במלון 'המלך דוד' ניסה נשיא רוסיה לקדם שיתוף פעולה כלכלי עם ישראל, ופגש את הטייקון אדי גאסט • בהמשך ביקש ממנו עו"ד ציבין: "עצור את אנשי החמאס"

אדי גאסט עם הרב אדרת ועו"ד ציבין
אדי גאסט עם הרב אדרת ועו"ד ציבין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אשר נחת אתמול (ב) לביקור בזק של יום אחד בישראל, ניסה גם לקדם שיתוף פעולה כלכלי, ובעיקר בתחום הטכנולוגיה, בין ישראל לרוסיה.

המיליארדר השוויצרי והפילנתרופ הנודע, אדי גאסט, אשר צבר הון רב מעסקאות ברוסיה והיה מראשוני המשקיעים שם לאחר נפילת הקומוניזם, החל משנת 1993, פגש את פוטין במלון 'המלך דוד', שם מתגורר גאסט באופן קבוע.

גאסט פנה לפוטין והודה לו על שרוסיה אפשרה לו לפתח את עסקיו במדינה בקנה מידה בינלאומי. בתגובה אמר לו פוטין בחיוך: "שמעתי עליך הרבה, אז תמליץ למשקיעים מרחבי העולם להשקיע ברוסיה".

עו"ד מרדכי ציבין, בעל קשרים ענפים ברחבי העולם, מהם מיסתוריים ואשר מייצג את גאסט בעניינים מסויימים, לא בישראל, מסר לפוטין יחד מר אורי יבלונקה, באותה פגישה, את התביעה, שציבין הגיש בשבוע שעבר לחוקר הראשי של הפרקליטות הראשית של הפדרציה הרוסית, בבקשה לעצור אנשי חמאס עם הגעתם לרוסיה, ולגרש את אוסמה חמדאן, נציג החמאס ברוסיה. הבקשה מתבססת על הקודקס הרוסי הפלילי הקובע כי אזרח רוסי הנפגע במקום כלשהו בעולם בגין פשעי מלחמה, הרי שלרוסיה הסמכות לחקור ולשפוט את האחראים לפשעים, וכן על אחת המסקנות של דו"ח גולדסטון, אשר קבעה, כי החמאס ביצע 'פשעים נגד האנושות' במבצע עופרת יצוקה. פוטין הגיב: "משרד המשפטים שלנו יטפל בעניין הזה". בתביעה זו מייצג ציבין את מר מיכאל סלוצקר מאשקלון אשר רעייתו פטימה סלוצקר נהרגה מפגיעת טיל שנורה ע"י החמאס. בהכנת התביעה סייע עו"ד מרדכי איזנברג, יו"ר התנועה להגינות שלטונית.

לגאסט ולציבין ציפתה הפתעה: הרב אברהם אדרת, אשר נעצר בזמנו במוסקבה ושוחרר באמצעות חנינה של הנשיא ילצין שלאחריה התברר כי התיק נסגר מחוסר אשמה ורוסיה אף טרחה להתנצל על כך, הגיע למלון בכדי להודות לגאסט על העזרה הגדולה שהעניק לו בזמן מאסרו, באספקת צרכיו, ובעיקר במימון ההוצאות הגדולות של המשפט והוצאות נוספות וניצול קשרים של גאסט ברוסיה עם בכירים רמי דרג וכן לעו"ד מרדכי ציבין על הטיפול המשפטי המוצלח.
פוטין ציבין אדי גאסט אברהם אדרת המלך דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד