ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בית משפט גרמני: אסור לערוך ברית מילה לתינוק

גזירה על המילה בגרמניה • בית המשפט בקלן פסק כי ברית מילה מהווה פגיעה בלתי חוקית בגופו של ילד • ארגונים יהודים: "נשתף פעולה עם ארגונים מוסלמים נגד הפסיקה"

הכנות לברית מילה. צילום: ארכיון
הכנות לברית מילה. צילום: ארכיון

פסיקה של בית המשפט המחוזי בקלן שבגרמניה מעוררת סערה ומסכנת את המשך ביצוע טקסי ברית מילה לילודים יהודים ומוסלמים במדינה.

הסערה פרצה לאחר ששופט קבע כי טקס המילה מהווה התערבות לא ראוייה בגופו ובריאותו של הילוד וכי שלום הילד גובר על חופש הדת של ההורים.

הפסיקה ניתנה לאחר שתינוק מוסלמי בעיר הובהל לחדר המיון לאחר שלא הפסיק לדמם גם לאחר שחלפו יומיים מניתוח המילה שביצע בו רופא מוסלמי.

את התביעה נגד ההורים הגיש בית החולים אליו הובהל הילד.

מנכ"ל EJA, מנחם מרגולין, ציין כי חוסר הבנה מספקת לחוקי הדת אומנם מעוררים מידי פעם אי הבנות בקרב מחוקקים או שופטים ברחבי אירופה, אך הוא הביע את ביטחונו כי פעילות הסברה – בשיתוף הקהילות המוסלמיות ברחבי היבשת, יביאו להסרת אי ההבנות וימנעו פגיעה בחופש הדת באירופה.

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה אמר בתגובה כי, "ההחלטה מנוגדת לכתב זכויות האדם של האיחוד האירופי אליו מחויבת מערכת המשפט במדינה.

"ההחלטה גם פוגעת בזכות היסוד לפולחן בחוקת המדינה. הפסיקה משוללת כל יסוד רפואי ובוודאי שהיא מנוגדת לחוקי הדת היהודית ולדת האסלם כאחד.

"מיליונים רבים של ילדים יהודים ומוסלמים עוברים את טקס המילה וגדלים להיות אנשים בריאים בגופם ובנפשם".

הפסיקה – שעלולות להיות לה השלכות מרחיקות לכת על המשך קיומם של טקסי מילה בגרמניה – ואולי אף ברחבי אירופה כולה, מעוררת דאגה רבה בקרב ארגונים יהודים ומוסלמים כאחד.
ברית מילה גרמניה איסור אירופה רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד