כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גידול של 24% בביקוש לאנשי 'מרקום'

מומחי שיווק וניהול אסטרטגיית מכירות הפכו למוצר מבוקש בחברות ההייטק, הביומד והפיננסים • להיט נוסף: מנהל קמפיין בפייסבוק, השכר הממוצע: 20 אלף שקל

פרסום לפייסבוק. צילום: יצחק לב ארי
פרסום לפייסבוק. צילום: יצחק לב ארי



מניתוח נתוני גיוסי העובדים של חברת Jobinfo המתמחה בהשמה בתחום ההייטק, פיננסים וביומד בשוק ההייטק, עולה, כי בחצי שנה הראשון של 2012 נרשמה עליה של 24% בביקוש לאנשי ומנהלי מרקום וזאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון זה נמצא בהלימה עם מגמת הביקושים ההולכים וגוברים מתחילת 2011 בחברות ההייטק לאנשי שיווק ומכירות.

מהנתונים נמצא עוד כי בחצי הראשון של שנת 2012 נרשמה עליה של 15% בביקוש לתפקידי שיווק ומכירות ביחס לתקופה המקבילה ב-2011, עם המשך מגמה ברורה בגיוס אנשי קידום אתרים (SEO/SEM/PPC), אנשי Affiliate, מנהלי קהילות אינטרנטיות ואנשי מרקום.

לדברי מומחי Jobinfo. בתקופות משבר כלכלית או האטה כלכלית, נהוג לצמצם את תפקידי המרקום והשיווק ולמקד את המשאבים במכירות על מנת להגדיל הכנסות ולפתוח ערוצי הפצה חדשים. אחת מהשפעות המשבר האחרון הייתה במיזוג תפקיד מנהל השיווק עם תפקיד המרקום ובצמצומו בצורה משמעותית עד להיעלמותו ממפת הביקושים בגיוסי עובדי הייטק. "בעקבות החדירה לשווקים חדשים והחזרת תקציבים לפעילות אסטרטגית ארוכת טווח למחלקות השיווק, אנו עדים כיום לעליה מחודשת בביקושים לאנשי ומנהלי מרקום", מוסרת שרית מלכה, דירקטור פעילות ההשמה בחברת Jobinfo.

תפקיד המרקום הוא לנהל את כל תמהיל התקשורת השיווקית של החברה. הפקת ברושורים וחומרי עזר לצוות המכירות, אחריות על נראות ומיתוג התכנים היוצאים מהארגון, ניהול תוכן אתר החברה, ארגון השתתפות בכנסים בארץ ובחו"ל ובשנים האחרונות גם כרוכה בתפקיד זה, האחריות על הפעילות של החברה ברשתות החברתיות. בתפקידים ניהוליים, איש המרקום הינו שותף של סמנכ"ל השיווק והוא לוקח חלק בהחלטות אסטרטגיות.

נכון להיום, אנשי מרקום עם 0-5 שנות ניסיון מרוויחים כ-10-15 אלף שקל בחודש, ומנהלי מרקום בעלי ניסיון של 5 שנים ומעלה מרוויחים 15-20 אלף שקל בחודש.

"אם בעבר דרישה בסיסית למשרות אלו הייתה אנגלית שפת אם, הרי שהיום בהמשך לפתיחת ערוצי מכירות והפצה חדשים, יש יתרון משמעותי לאנשים בעלי רמת אנגלית גבוהה אך עם ידע בשפה נוספת כגון: צרפתית, גרמנית, ספרדית ועוד", מסבירה מלכה, ומוסיפה: "עוד שינוי שאנחנו עדים לו בדרישות התפקיד הוא בכך שחברות מעוניינות היום לקלוט מועמדים עם רקע בכתיבת בלוגים. חלק לא מבוטל מהעבודה היא להיות אמון על תוכן האתר, מענה בפורומים ואף ניהול פורומים מקצועיים וניהול קבוצות ברשתות חברתיות.

מקצוע חדש נולד : מנהל קמפיין בפייסבוק

לדברי מלכה תפקיד חדש שנוצר בשנה האחרונה הוא 'מנהל קמפיין בפייסבוק'. "חברות gaming, מדיה ופורקס מחפשות כיום אנשים בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בהובלת קמפיינים, ניהול קבוצות ואופטימיזציה בפייסבוק. עד לא מזמן תפקיד זה היה מנוהל על ידי ספקים חיצוניים, ואילו כיום חברות מוכנות לשלם שכר של 20 אלף שקל ומעלה לאדם בעל הניסיון המתאים".

חברת ההשמה Jobinfo מלווה מעל עשור אלפי סטודנטים, בוגרים ומובילי טכנולוגיה בתעשיית ההייטק בישראל בתחומי התוכנה, חומרה, תקשורת, ביומד, פארמה, קלינטק, מערכות מידע, הנדסה אזרחית ועוד. השירותים אותם מעניקה החברה למועמדים כוללים: ייעוץ אישי, חשיפה למגוון רחב של הזדמנויות תעסוקה, הכנה לראיונות עבודה ומבחנים, כמו גם עדכונים על מגמות וסקרי שכר בשוק ההייטק בישראל.
מרקום טכנולוגיה פייסבוק מכירות שיווק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד