כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סכנה לנהגים ממחסום הרכבת בסמוך לשוהם

מבדיקה שנערכה על ידי "המכללה הישראלית לביטחון וחקירות", עולה כי מחסום הרכבת שליד מושב ברקת, מסכן את המשאיות וכלי הרכב שנוסעים בכביש. אור ירוק: "על המדינה לוודא כי כל מחסומי הרכבת במדינה תקינים"

סכנה לנהגים ממחסום הרכבת בסמוך לשוהם

בסוף השבוע האחרון ארעה תאונת דרכים במחסום הרכבת בניצנים. במזל גדול האירוע הסתכם בכ-10 בני אדם פצועים קל, אך תאונת הרכבת הבאה יכולה להתרחש בכל רגע. בבדיקה שנערכה על ידי "המכללה הישראלית לביטחון וחקירות" ועמותת אור ירוק, עולה כי בכביש 4613 בסמוך לצומת ברקת, ישנו מחסום רכבת אשר מהווה סכנה למשתמשי הכביש.

מהממצאים עולה כי מחסום הרכבת לא עולה עד הסוף ואיננו יוצר זווית של 90 מעלות כמתבקש. במקום יש תנועה ערה של אוטובוסים ורכב משא כבד, הנוסעים בכביש לכיוון המחצבות ומהמחצבות עמוסות בחומר. הסכנה הגדולה היא כי החלק העליון של המשאית עלול לפגוע במוט המחסום ולשבור אותו. בנוסף, כלי רכב הפוגע במחסום עלול להיות מוסט מנתיבו עקב בהלה של הנהג. כמו כן, חלקי המחסום המועפים לעבר הדרך, עלולים לפגוע ברכב חולף ולהוות גורם להתרחשות תאונת דרכים. מעבר לסכנה שבשבירת המחסום על ידי המשאית, קיים חשש שבמקום לא יהיה מחסום תקין בשעת הצורך וכלי רכב עלול שלא לעצור בשעה שרכבת מגיעה למחסום.

עמותת אור ירוק: "תאונות רכבת הן תאונות דרכים בעלות פוטנציאל גבוה של נפגעים. החשיבות של מחסום רכבת תקין, חיונית לבטיחות משתמשי הדרך. על המדינה להשקיע משאבים ולוודא כי כל מחסומי הרכבת במדינה תקינים ושמישים ואינם מהווים סכנה לכלי הרכב ולרכבת".








אור ירוק מחסום רכבת סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד