ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אוסטרוביץ': נטורי קרתא או שמאלני? • פרופיל

הוא נולד באשדוד, מקורב לארגוני שמאל וב'נטורי קרתא' מתנערים ממנו • מיהו אלחנן אוסטרוביץ', החשוד המרכזי בפרשת הגרפיטי ב'יד ושם' • ומה כתב בבלוג? • פרופיל

אוסטרוביץ' בהארכת מעצר. צילום: קובי הר צבי
אוסטרוביץ' בהארכת מעצר. צילום: קובי הר צבי



אתמול (ג), עצרה המשטרה, 4 חשודים בפרשת ריסוס הגרפיטי ב'יד ושם' בירושלים. אלחנן אוסטרוביץ' הינו החשוד המרכזי בפרשת 'הצייר האלמוני', והיחיד מביניהם המוגדר כשפוי לחלוטין, לכאורה.

אוסטרוביץ' שנולד באשדוד, הוא עוף מוזר, מחד גיסא הוא נפגש עם פלשתינים, ממש כמו משה הירש ודומיהם, אלא שבניגוד אליהם, אוסטרוביץ' עושה זאת במסגרת ארגוני שמאל, אצל הירש וחבריו הארגונים הללו פסולים כי הם 'מכירים במדינה'.

ב'נטורי קרתא' מתנערים מאוסטרוביץ', אבל מזדהים עם המסרים שלו, הם מתנערים מהאדם ובוודאי מהמעשים שעשה: הם לדבריהם, אינם עושים מעשים כאלו.

יש הטוענים שהוא בכלל פעיל שמאל המתחזה לחרדי. כהוכחה לדברים הם מציגים תמונות שלו משתתף בהפגנות שמאל בסילוואן, משהו שאינו נהוג ב'נטורי קרתא'.

לטענתם, אוסטרוביץ' וחבריו ניסו להעביר כל מיני מסרים שאינם חד משמעיים, כמו 'מאפיית הציונות העולמית'. "הגרפיטי היה מאוד מתוחכם בגלל הפחד שיעלו עליהם", מסבירים ה'מבינים' בנטורי קרתא.

על פי גורם מה'נטורי קרתא' אוסטרוביץ, מכנה את עצמו יהודי פלסטיני ומנהל בלוג בעילום שמו.

באותו בלוג נכתב: כי: "מעולם ומתמיד חיו יהודים וערבים בשלום ואחווה בפלסטין. מעולם לא עלה על דעתם להקים מדינה ובוודאי שלא להפוך לעם של רוצחים אכזריים ושודדי אדמות כמו הציונים. אין דבר כזה ישראלים ומעולם לא היה. זה בליל של עדות יהודיות שהכוחנות הציונית השתלטה עליהם".

מאיפה יש לאוסטרוביץ' כסף לאתר אינטרנט, תוהים ב'נטורי קרתא', פעילות כזו דורשת תקציב, היכולה להגיע אולי מארגוני שמאל.

אנו לא אלימים

בנטורי קרתא גם טוענים, שהאסיר אברהם בן יוסף אינו קשור לסיפור כלל. הוא לא עשה זאת ולא היה שותף רק צלצל אליהם כדי לתמוך לאחר מעשה. "במאה שערים יש לפחות 200-300 איש שמזדהים עם המסרים, אבל לא היו עושים את זה. אם הם יתמכו במישהו אז צריך לעצור אותם?", תהו.

חלק מאנשי 'נטורי קרתא', אינם מגנים את המעשה אחרים כן. אך בכל מקרה לא יתמכו בו בגלוי, הוא לא התפלל בבית הכנסת שלהם, הוא לא גר במאה שערים.

הרב הלל דייטש, פעיל מרכזי ב'נטורי קרתא' בארה"ב וממקורביו של הרב משה בער בעק מסביר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא מסכימים לפעולה הזאת, הפעולה הזו הינה טעות. אנחנו לא חושבים שצריך לפעול באלימות. וגם לא חושבים ש'הציונים' רצו בשואה. אין לנו מושג מי מתקצב אותו".

במשטרה מדגישים כי החקירה רק החלה.

לפי החשד, אוסטורביץ וחבריו אחראים על השחתת מבנים נוספים הנחשדים בעיניהם כציוניים כמו דירות ששימשו בזמנו את הלח"י והאצ"ל.

לפי המשטרה, גם אין ספק שהם משתייכים לנטורי קרתא. זאת על פי חומרי ההסתה שנתפסו בבית החשודים.

תגובתו של אוסטרוביץ ומרשו לא התקבלו עדיין וזו תפורסם כאשר תתקבל.
פרופיל אוסטרוביץ תמהוני פעיל שמאל נטורי קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד