כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת 'הצייר האלמוני' • הוארך מעצר שני חשודים

הגרפיטי ביד ושם • הוארך מעצר 'החשוד הרביעי', בן 18 מבני-ברק, עד יום א' • בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל ערער המשטרה נגד 'החשוד השלישי' - יישאר במעצר עד מחר

החשוד השלישי. צילום: קובי הר צבי
החשוד השלישי. צילום: קובי הר צבי



שופט בית המשפט השלום בירושלים, שמעון פיינברג, האריך בצהריים (ד) את מעצרו של העצור הרביעי, החשוד בהשתתפות יחד עם אחרים בריסוס כתובות נאצה באתר 'יד ושם', אנדרטאות ואתרי עתיקות ברחבי הארץ - עד יום ראשון הקרוב.

הבחור, בן 18, תושב בני-ברק, נעצר אתמול בשעות הצהריים. המשטרה מייחסת לו עבירות הקשורות במעשים אלו. יחד עמו נעצרו שלושה נוספים, שעל פי החשד מעורבים במעשים. אתמול הוארך מעצרם.

סנגורו של החשוד, עו"ד יאיר נהוראי, הציג בפני בית המשפט מסמך רפואי, המעיד כי החשוד סובל מבעיה נפשית. "שמענו עדות של רב בישיבה שבה שהה החשוד, על כך שהוא מטפל בו טיפול תרופתי ובטיפול במסגרת הישיבה".

עורך דינו ניסה להציע חלופת מעצר, לפיה החשוד ישהה במעצר בית מלא בישיבה בה לומד.
רב בישיבה נכח במהלך הדיון והבטיח לקחת עליו אחראיות מלאה.

עוד בנושא:
גרפיטי ביד ושם: "תודה היטלר על השואה הנהדרת"
'נטורי' מתנערים אך מזדהים • "הציונים השתתפו בשואה"
ארבעה 'קנאים' נעצרו והודו: ריססנו גרפיטי ב'יד ושם'
הוארך מעצרם של מרססי הגרפיטי ב'יד ושם' • המשטרה מחפשת חשוד נוסף
"בני אינו בריא בנפשו" • קולות מבית המשפט

השופט קבע בעניין חלופת המעצר, כי היא "אינה מספקת" - והסביר: "העבירות בוצעו באותה תקופה שהחשוד היה בישיבה". בנוסף קבע השופט, לאחר התייעצות שנעשתה עם החשוד והוריו, כי הוא יעבור בימים הקרובים בדיקה פסיכיאטרית.

על פי החלטתו, החשוד יילקח במהלך היום למקום הבדיקה על-ידי שב"ס. הפסיכיאטר המחוזי יגיש חוות דעת לעניין הכשירות של המשיב לעמוד לדין וכשירותו בעת ביצוע העבירה הנטענת. חוות הדעת תוגש לפני תום תקופת המעצר.

כאמור, מעצרו הוארך עד יום ראשון.

"נשאבתי בתום לב ובטיפשות"

במקביל, בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל הבוקר את ערער המשטרה נגד אברהם בן יוסף, 'החשוד השלישי'. בן יוסף שמר על קשר הדוק, באמצעות האינטרנט והודעות כתובות, עם אלחנן אוסטורביץ', שהודה ואף שחזר את המעשים בהם הוא חשוד.

בן יוסף שוחרר אתמול למעצר בית למשך 10 ימים, על פי החלטת בית המשפט השלום.

אך המשטרה עררה על ההחלטה בפני שופטת בית המשפט המחוזי, רבקה פרידמן פלדמן, שהחליטה כי בן יוסף יישאר במעצר עד מחר בשעה 15:00 בצהריים, אז יובא החשוד לדיון נוסף בעניינו.

החשוד ישוחרר בצהריים בתנאי מעצר הבית שפסק אתמול השופט פיינברג, זאת באם המשטרה לא תבקש להאריך מעצרו.

בדיון אמר החשוד בן יוסף: "אני אזרח שומר חוק, אזרח נאמן, ללא עבר פלילי. אני אדם תמים שלצערי נשאבתי בתום לב ובטיפשות לאידיאולוגיה אנטי-ציונית, ואני חש צער עמוק שיצרתי קשר עם אנשים שעושים פעולות שהן פשעים במקומות ברחבי הארץ.

"מעומק לבי, אין לי שום חלק בגרימת הפשעים האלה, ולא לקחתי חלק אקטיבי בהם, לא נכחתי ביד ושם, לא נכחתי בבקעת הירדן, ולא בשום אתר שבו פועלים פלג של חרדים קיצוניים ועושים פעולות. לגבי המסרונים, זה בהחלט דבר טיפשי, רוח שטות, שיבחתי את האדם שאשם בגרימת המעשה הזה, אני מתחרט על זה ומגנה בתוקף מה שנעשה שם. בחיי, אני רוצה לפתוח דף חדש, אינני רואה לנכון לשלול את חירותי על דבר שלא לקחתי חלק בו".
הצייר האלמוני יד ושם גרפיטי המשטרה אנדרטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד