ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

המסבירן של 'התניא' • הגאון רבי יוסף וינברג זצ"ל

בניו יורק נפטר, בגיל 94, הגאון החסיד רבי יוסף הלוי ויינברג זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי חב"ד • היה שליחם האישי של אדמו"רי ליובאוויטש למשימות מיוחדות ברחבי תבל

הגר"י וינברג זצ"ל. צילום: 'שטורעם נט'
הגר"י וינברג זצ"ל. צילום: 'שטורעם נט'

ברוך דיין האמת: בשכונת קראון הייטס בניו יורק נפטר הלילה, בגיל 94, הגאון החסיד רבי יוסף הלוי ויינברג זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי חב"ד.

המנוח זצ"ל, מתלמידי ישיבות ליובאוויטש בפולין, חיבר את הספר 'שיעורים בספר התניא', בהוראתו ובהכוונתו של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, לאחר שבמשך עשרות שנים שידר בתחנות הרדיו בארה"ב את שיעורי ספר התניא בשפת האידיש. היה ידוע כפה מפיק מרגליות, ובסיום השיעורים, היה חוזר נקודות משיחותיו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל בעת ההתוועדות האחרונה.

ניצל מוורשה המופגזת על-ידי הנאצים במלחמת העולם השניה, והצליח להימלט דרך סין ולהגיע לחוף מבטחים בקנדה, משם עבר לניו יורק.

במשך השנים זכה לבצע שליחויות מיוחדות רבות ברחבי תבל עבור האדמו"ר הריי"ץ נ"ע והאדמו"ר זצ"ל, אליהם היה מקורב מאוד, ומופתים רבים התגלגלו על ידו, ואף סופרו על ידו בהזדמנויות שונות.

המנוח גם ניחן בקול ערב ובזכות זאת זכה לעבור לפני התיבה בהזדמנויות רבות, קביעות מיוחדת היתה לו להיות בעל התפילה, במוצאי שבת - ליל סליחות מידי שנה בבית מדרשו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל.

היה גם חבר הנהלת ישיבת 'תומכי תמימים' ליובאוויטש המרכזית בניו-יורק, ופעל ללא לאות לרווחת הישיבה והצלחתה.

הותיר אחריו את רעייתו הרבנית חנה ויינברג ואת בניו השולחים: הרב שלום בער מקנזס-סיטי, מיזורי; הרב אברהם מבלומפילד, מישיגן; הרב יצחק מונקובר, הרב לוי ויינברג מיוהנסבורג דרום אפריקה, ובתו פרידה ינובר.

הלוויתו תיערך מחר, יום חמישי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
תומכי תמימים תניא ליובאוויטש יוסף ויינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד