י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'ליל שישי' במיר • מבחן ראשון לעסקים בבית ישראל

לפי סיכום של ראשי ישיבת מיר וארגוני הכשרות, על המסעדות סמוך לישיבת מיר לנעול את שעריהן ב-11 בלילה • מחר: 'ליל שישי' הראשון שלאחר הסיכום, יהיה ליל המבחן

ישיבת מיר בבית ישראל. צילום: ארכיון
ישיבת מיר בבית ישראל. צילום: ארכיון



ההוראה החדשה של 'העדה החרדית', כשרות הגר"א רובין וישיבת 'מיר' באשר לסגירת המסעדות בשכונת בית ישראל בשעות הלילה, ממשיכה להעסיק את תושבי האזור, בחורי הישיבה ובעיקר את העסקים.

ההוראה שניתנה בדיוק לפני שבוע כאשר בהחלטה משותפת של הכשרויות ונציגי הישיבה, נקבע כי מסעדות שישארו פתוחות אחרי השעה 23:00 בלילה תישלל מהן תעודות הכשרות שברשותן.

עד כה ההוראה עוברת בצורה חלקה אך מחר (ה) ב'ליל שישי' בו נחשבת השכונה למקום הומה עד השעות הקטנות של הלילה, תהיה נקודת המבחן הראשונה עבור בעלי העסקים והמסעדות באזור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קבוצת בחורים עמדה בלילות האחרונים בפתח קיוסקים ברחבי השכונה ודרשה מבחורים הרשומים בישיבה שלא להיכנס אליהם, לאחר שאלו נשארים פתוחים גם אחרי השעה שנקבעה.

מדובר בקיוסקים שמוכרים מוצרים בכשרויות שונות, אך לא מחזיקות בתעודות כשרות.

עוד יצוין כי מאפיית 'נחמה' שנמצאת בכשרות 'העדה החרדית' עומדת בשבוע האחרון בהסכם לפיו היא תכבה את האורות מחוץ למאפיה ואת האורות של שלטי המאפייה עצמם, כדי למנוע התקבצויות של בחורים או עוברים ושבים המפרים את שלוות התושבים.

כאמור, המבחן הראשון והאמיתי יהיה מחר ב'ליל שישי'.

ראובן, בחור המתגורר בשכונה שאינו לומד בישיבת מיר אמר ל'בחדרי חרדים': "יהיה קשה מאד לראות את בעלי המסעדות שגורפים רווחים גדולים מאד ביום חמישי בלילה, סוגרים את שעריהן. אך מצד שני לא תהיה להן ברירה".

להערכתו, "אם אכן הם יעמדו בסיכומים שנעשו עימם, תוך מספר שבועות נוכל לראות מוכרים פיראטיים מול הישיבה עומדים עם סירי צולנ'ט לרשות הציבור הרחב".



חושך אמש (ג') במאפיית 'נחמה'


מיר בית ישראל ליל שישי צולנט נחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד