ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

האדמור מתוא"י: "נפצו טלפון טרף גם בשבת"

חסידי תולדות אברהם יצחק המומים • בכינוס חירום מונתה ועדת פיקוח רוחנית • בסמכות הוועדה: "לנפץ טלפונים לא כשרים, להחרים מי שפורץ את גדרי הצניעות"

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. צילום: ארכיון
האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. צילום: ארכיון



דרמה בחסידות תולדות אברהם יצחק: האדמו"ר הורה היום (ד) להקים מועצה שתפקידה יהיה לפקח על ענייני הרוחניות בחסידות, והוקנו לה סמכויות חריגות.

במקביל, הוקמה מועצה נוספת שתפקידה לפקח על ענייני הגשמיות במוסדות.

הבוקר שב האדמו"ר ממסע גיוס כספים ארוך שקיים בארצות-הברית. שעות ספורות לאחר נחיתת האדמו"ר בארץ והגעתו לביתו בשכונת מאה שערים בירושלים, קיבלו החסידים הודעה על כינוס חירום שייערך בערב בבית המדרש בשכונה.

בשעה 21:15 התכנסו החסידים בבית המדרש. תחילה דיבר האדמו"ר בחריפות רבה נגד פגעי הטכנולוגיה, הסלולר והאינטרנט שחדרו לתוככי החסידות. האדמו"ר הדגיש, כי הוא מודע שלא מדובר ברבים מהחסידים, אך מדובר בפרצה.

בנוסף הרחיב האדמו"ר בדברים חריפים מאוד נגד התרופפות הצניעות של נשות החסידות.

במהלך דבריו הורה האדמו"ר להקים שתי מועצות. הראשונה תכלול חמשה מחשובי החסידות: הרב שמואל ברנדסדופר, הרב נתנאל ברנדסדופר, הרב חיים מאיר קאהן, הרב משה ברנדסדופר והרב אהרון סמט. תפקידה יהיה לפקח על הרוחניות בחסידות.

התרחקו ממפירי הצניעות

אחד מהדברים שביקש האדמו"ר לשים עליהם דגש הוא הטלפונים הלא כשרים. כך, למשל, הורה כי אם אחד מחמשת אנשי המועצה מבחינים בבחור או אברך שבבעלותו מכשיר טרף, הם רשאים לקחתו לשבור אותו ולהיות פטורים מתשלום עבור המכשיר.

ההוראה הקיצונית ביותר היא, שאם יגלו מקום מסתור בו הונח טלפון טרף בישיבה, הם רשאים לקחת את המכשיר בשבת, ולשבור אותו גם אם הדבר מצריך חילול שבת.

המועצה השנייה תכלול ארבעה מחשובי החסידות: הרב דוד דב שפיצר, הרב חיים אורי רוזנברג, הרב אהרון דימאנט, והרב מרדכי בראנדמארק. תפקידה יהיה לפקח על עניינים גשמיים בתוככי החסידות. בין היתר גיוס כספים וניהול שוטף של הישיבה, בית המדרש ותלמוד התורה.

חסידי תולדות אברהם יצחק שהשתתפו בכינוס יצאו ממנו המומים לנוכח ההחמרה הקיצונית. חלק מהם ציינו כי בעבר מונתה על ידי האדמו"ר מועצת ז' טובי העיר שתפקידם היה להשגיח על הרוחניות של החסידים. אך בתקופה האחרונה הגיעו לאוזניו של האדמו"ר סיפורים אודות פריצות בנושא הצניעות, מכשירים סלולריים והאינטרנט.

בעקבות כך, הורה האדמו"ר לכנס הערב את כלל החסידים. יצוין, כי האדמו"ר הורה לכלל החסידים כי אם הם יודעים על מי שמפר את גדרי הצניעות בחסידות - יש להתרחק ממנו.
תולדות אברהם יצחק מאה שערים פלאפון אינטרנט האדמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד