י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

וויליאמסבורג: המועמדת של מהר"א מסאטמר ניצחה

במשך חודש התעמתו פלגי סאטמר בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית למועמדות לכסא בקונגרס • התוצאה: נצחון סוחף לנידיה ואלזקז - המועמדת בה תמך המהר"א

ולזקז ותומכים מסאטמר
ולזקז ותומכים מסאטמר



נצחון נרשם אמש (ג) למועמדת הדמוקרטית בה תמך מהר"א מסאטמר, בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לכסא בקונגרס של ניו יורק.

אמש התקיימו הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית למועמד לכסא בקונגרס של המחוז השביעי בניו-יורק, בהם ניצחה המועמדת נידיה ואלזקז.

המחוז ה-7 מכיל בתוכו חלק ממנהטן וברוקלין, והשנה - לראשונה - גם את וויליאמסבורג. כאשר הוכרזו הפריימריז, היה ברור כי למחלוקת העזה הקיימת בין שני פלגי סאטמר תהיה השפעה ניכרת על התוצאות.

על הכסא הנחשק מטעם המפלגה הדמוקרטית רצו המועמדים הבאים: חברת הקונגרס המכהנת, נידיה ואלזקז, אריק דילן, שנתמך על ידי יו"ר המפלגה הדמוקרטית במדינה, ועוד 2 מועמדים 'קטנים'.

אנשי המהר"א מסאטמר החליטו לתמוך בולאזקז, לעומת זאת, אנשי מהרז"ל החליטו לתמוך במועמדות של דילן.

"מזה חודש", אומר אחד מאנשי וויליאמסבורג, "שהאזור גועש ורועש מהפוליטיקה הפנימית, כאשר כל צד עובד קשה להצליח. שני הצדדים גייסו את מירב הכוחות והמוחות, עשו כינוסים גדולים והרימו טלפונים כדי לשכנע לתמוך במועמד שלהם".

"לאנשי מהר"א", מוסיף האיש ומספר, "הייתה בעיה קשה בשל החסידויות הקטנות באזור, שעל פי רוב נוטות לצידו של מהרז"ל, ובשל הגויים שתמכו מאוד בדילן בהשפעת יו"ר המפלגה בעיר".

אתמול התברר כי ואלזקז ניצחה ניצחון סוחף וגרפה 58% מהקולות לעומת 28% בלבד לדילן. וויליאמסבורג הביאה 51% מכלל קולות הבחירה, מתוכם 43% מהקולות הגיעו לואלזקז ו-57% לדילן.

במסיבת הניצחון הודתה ואלזקז לאנשי חסידות סאטמר שסייעו לה רבות. חלק מכלי התקשורת אף הופתעו מהקולות הרבים שגרפה בוויליאמסבורג, מה שסימן את הצלחתם של אנשי מהר"א.
פריימריז וילאמסבורג סאטמר חסידים קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד