כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

'צייר אלמוני' אחד שוחרר - השני נותר במעצר

בית המשפט שחרר למעצר בית מלא את הקטין שנעצר בפרשת 'הצייר האלמוני', במהלכה רוססו גרפיטי ב'יד ושם' • מאסרו של עצור נוסף, אברהם בן יוסף, הוארך בשלושה ימים

הקטין עם עורך דינו. צילום: קובי הר-צבי
הקטין עם עורך דינו. צילום: קובי הר-צבי

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (ה) למעצר בית מלא את הקטין, תושב בית שמש הלומד בירושלים, החשוד בריסוס כתובות נאצה, בהשחתת אתרי מורשת ואנדרטאות ברחבי הארץ ובהם גם אתר 'יד ושם'.

החשוד נעצר ביום שני בערב, יחד עם שני חשודים נוספים בפרשה.

בדיון הראשון בעניינו טען עורך דינו, יאיר נהוראי, כי הנער בן ה-17 וחצי סובל מהפרעות נפשיות ופסיכיאטריות. אמו סיפרה בראיון ל'בחדרי חרדים' כי הוא עומד בפני ניתוח כריתת כליה, וסובל מבעיות בריאותיות נוספות. היום כאמור, הוא שוחרר למעצר בית מלא.

עוד בנושא:
גרפיטי ביד ושם: "תודה היטלר על השואה הנהדרת"
'נטורי' מתנערים אך מזדהים • "הציונים השתתפו בשואה"
ארבעה 'קנאים' נעצרו והודו: ריססנו גרפיטי ב'יד ושם'
הוארך מעצרם של מרססי הגרפיטי ב'יד ושם' • המשטרה מחפשת חשוד נוסף
"בני אינו בריא בנפשו" • קולות מבית המשפט
פרשת 'הצייר האלמוני' • הוארך מעצר שני חשודים
כך יכלו למנוע את הגרפיטי ב'יד ושם' • צפו בראיון

בנוסף, בית המשפט האריך שוב את מעצרו של אברהם בן יוסף, תושב העיר אשדוד החשוד גם הוא באותן עבירות, עד יום ראשון בשעה 10:00 בבוקר, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו. בן יוסף נעצר בעיר מגוריו ביום שני בערב בעת נסיעה באוטובוס. לטענת עורך דינו כוח יס"מ עצר את האוטובוס ושלף את בן יוסף מתוכו.

השופט מרדכי כדורי אמר בהחלטתו, כי ביום רביעי קבע בית המשפט המחוזי כי קיים חומר חקירה המקיים חשד סביר להשתתפותו של המשיב, לפחות בחלק מהמעשים המיוחסים לו. זאת לאור מסמך שהגישה המשטרה.

"המשטרה לא שקטה על שמריה, וביצעה פעולות חקירה רבות. מרבית פעולות החקירה הנוספות המפורטות ונדרשות לביצוע בעת שהחשוד נתון במעצר. עם זאת, לא ניתן ואין הצדקה למעצר ממושך של החשוד על מנת לבצע פעולות אלה", אמר כדורי, והאריך את המעצר בשלושה ימים בלבד.
יד ושם הצייר האלמוני בית המשפט משטרה אנדרטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד