כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ליברמן והבית היהודי פרשו מועדת פלסנר

ישראל ביתנו והבית היהודי הודיעו: פורשים מוועדת קש"ב, נציגינו עוזבים את הדיונים • הנימוק הרשמי: "הוועדה מפלה לטובה את הערבים" • טלטלה פוליטית

מחרים. ליברמן. צילום: פלאש 90
מחרים. ליברמן. צילום: פלאש 90

דרמה במערכת הפוליטית.

הכול ציפו לזעזועים לקראת השבוע הבא, עת יתפרסם דו"ח ועדת פלסנר. אבל איש לא ציפה שהטלטלה תגיע כבר בסוף השבוע הנוכחי.

מתברר שגם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, שר החוץ איווט ליברמן, שנושך שפתיים מאז הורחבה הקואליציה ל-94 ח"כים, והוא הפך לכמעט בלתי רלוונטי, יודע להשיב מלחמה.

היום (ה'), לגמרי במפתיע, קיבל החלטה להחרים את הוועדה ולהורות לנציגו, ח"כ דוד רותם, לפרוש ממנה.

הסיבה, כפי שמציג אותה דובר הסיעה: "החלטת ועדת קש״ב להפלות לטובה את ציבור ערביי ישראל ולא לחייבו בשירות למדינה, החלטה הפוגעת בחשיבות השוויון בנשיאה בנטל בשירות". לדבריו, תביא ישראל ביתנו להצבעה בכנסת את הצעת החוק שלה הכוללת שוויון בנטל לכל חלקי העם.

לכל ברור כי להצעתם אין כל סיכוי לעבור וכי לא יהיה לה רוב, אך עצם ההודעה ועצם העלאת החוק, בניגוד לעמדת הממשלה, היא בעלת משמעות ברורה.

לליברמן הצטרפו גם נציגי סיעת הבית היהודי, שהבינו שלא יוכלו להישאר שמאלה לישראל ביתנו, והודיע גם הם כי אם מסקנות הוועדה לא יכללו את הערבים - היא אינה שוויונית, ולפיכך הם פרשו מהוועדה.

מבחינת ליברמן, העיתוי מושלם. לדעתו, כך נראה, עומד נתניהו להביא לכנסת חוק שלא 'לרוחו', אז למה לו להעניק על מגש של כסף את קצירת הקופונים מפרישה לאות מחאה לקבוצה כזו או אחרת מקדימה?

ליברמן, כדרכו, אוהב ליזום מהלכים בזמן ובעיתוי המתאימים לו, ודומה כי הצעד בו נקט מחוכם לגמרי. בוחרי ישראל ביתנו בהחלט יאהבו את החלטתו, שכן מבחינתם מנוי וגמור לכלול הפעם בכל תוכנית שירות גם את הציבור הערבי.

בשיחה שקיימתי עם נציגי מאהל הפראיירים הרוסים (כן, יש דבר כזה) הם שבו והבהירו כי דרישתם נחרצת לשלב את כל חלקי האוכלוסיה בתוכנית השירות, שילוב רק של הציבור החרדי ממש לא יספק אותם.

ליברמן שמע את הקולות והבין מה עליו לעשות.

האם נתניהו יחשוש מהסדק שנפער בספינת הקואליציה שלו ויקשיח עמדות ביחס לחוק המסתמן?

קשה לדעת, רק ימים יגידו.

אך אין ספק שלגבס שלרגלו נוסף היום גם כאב ראש טורדני ביותר, ושמו - אביגדור ליברמן.
אביגדור ליברמן בנימין נתניהו ועדת קש''ב ערבים גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד