כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משבר קואליציוני בירושלים: תקציב ה'בלבסטה' עבר

אירועי ה'בלבסטה' המלווים בבעיות צניעות קשות, יזכו לתקצוב עירוני למרות התנגדות החרדים • מאבק מילולי בין כחלון להלפרין • גם תקציב סיומי הש"ס אושר

ברקת
ברקת

ישיבת מועצת העיר בירושלים אישרה הערב (ה) את תקציב אירועי ה'בלבסטה' שיתקיימו בחודש אוגוסט בשוק מחנה יהודה ובאזורים נוספים בעיר. החרדים התנגדו להעברת התקציב בשל בעיות הצניעות הנלוות לאירועים.

עם זאת, עבר התקציב ברוב של 13 קולות מול 11 קולות שהתנגדו.

גורם בעירייה אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "אירועי ה'בלבסטה' נחשבים לאירועי הדגל בתרבות של י-ם מבחינתו של ראש העיר. אם התקציב לא היה עובר הדבר היה גורם לפילוג רציני בינו לבין המתנגדים".

אך גם מצידם של חברי המועצה החרדים הדברים דומים, העברת התקציב מבחינתם היא חציית קו אדום. עד הרגע האחרון לא היה ברור האם התקציב יעבור, שכן החרדים מונים 13 חברי מועצה, כולל מאיר תורג'מן מהאופוזיציה שהתנגד אף הוא, זאת מול 14 חברי מועצה שהיו אמורים להצביע בעד או להימנע.\

פפה אללו ממרצ אמר כי הוא מתכוון להצביע בעד התקציב, "זה אירוע מיוחד ואני חושב שצריך להמשיך את האירועים הללו שמפתחים את שוק מחנה יהודה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מלבד המפלגות החרדיות והדתיות שהצביעו נגד ההחלטה, קיימת התנגדות נוספת של סוחרי השוק שטוענים כי האירועים פוגעים בעבודתם, והאוכלוסייה שמשתתפת בהם אינה אותה אוכלוסייה שקונה בשוק. עד כה יותר מ-300 סוחרים חתמו נגד האירועים, אך גורמים חילונים בעירייה נמצאים עמם בהידברות כדי לשנות את דעתם, ולפי שעה נראה שהם רושמים הצלחה.

במהלך הדיון התעוררה סערה בעקבות דברים שאמר קובי כחלון, יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, שהצביע בעד התקציב, לעברו של יעקב הלפרין, יו"ר סיעת יהדות התורה, "אנחנו נגררים אחרי איש משיחי מטונף כמוך", אמר כחלון. הלפרין קרא בתגובה להוציאו מהאולם: "מה זה המילים האלו, לא יאומן. אדם ניכר בכוסו, כיסו וכעסו. טוב שתושבי העיר ידעו מי אתה. הערב יצא המרצע מן השק".

גם חבר המועצה יוסי דייטש, יצא להגנתו של הלפרין: "זה לא מכובד ולא נהוג. הדיונים הללו מקובלים בכל הפרלמנטים בעולם, ובכל מקום התייחסות כזו לא מקובלת".

לדברי גורם בעירייה, למרות ההתנגדות של החרדים לתקציב, נראה שאישורו בישיבת המועצה לא תשפיע על הקואליציה העירונית.

בתוך כך, בישיבה הערב אושר גם התקציב למעמדי סיום הש"ס בירושלים, על סך של 1.3 מיליון שקל. התקציב מחולק: את רובו יקבל המעמד המרכזי שיתקיים בחניון הרכבת הקלה, סמוך לשכונת מעלות דפנה. שאר התקציב ינתן למעמד סיום הש"ס הספרדי שיתקיים באצטדיון טדי, ולשאר המעמדים שיתקיימו בשכונות ברחבי העיר.
בלבוסטע צניעות תקציב סיום השס התנגדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד