כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בין המצרים • הרס באבן השתייה על הר הבית

ללא אישורים וללא פיקוח, מבצע הוואקף המוסלמי שיפוצים נרחבים במקום המקדש • על אבן השתייה הוצבו פיגומים וכלי עבודה • ארגוני המקדש: "מחדל של המשטרה"

שיפוצים באבן השתיה. צילום: מקור ראשון
שיפוצים באבן השתיה. צילום: מקור ראשון

הוואקף המוסלמי מבצע שיפוצים נרחבים במקום המקדש ואף הניח פיגומי עץ על אבן השתייה, כך חושף היום (שישי) עיתון 'מקור ראשון'.

עיתון מקור ראשון, המביא צילומים עדכניים ממקום המקדש והר הבית, מדווח על מבצע שיפוצים נרחב שערך הוואקף המוסלמי בהר-הבית ובמקום המקדש, שתחת כיפת הסלע.

לפי הדיווח, הונחו פיגומים על אבן השתייה עצמו, וקיים חשש כבד להרס המקום.

בעבר, כאשר קיים הוואקף המוסלמי שיפוצים על ההר, נגרם הרס רב לשרידי בית המקדש מימי בית שני.

עד היום נותרו על ההר, לפי חוות דעת רבנים ומומחים, שרידי מבנים מתקופת בית שני, אך אלה הולכים ונהרסים באופן שיטתי.

כתובות יהודיות ששרדו במקום ובמערה אשר תחת אבן השתיה, נעלמו בידים זדוניות. וקיים חשש כבד לשלומם של מימצאים חשובים והיסטוריים נוספים.

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס התייחס לנושא בעבר וביקר את אוזלת היד של המדינה והרשויות מול מאמצי ההרס של הוואקף בהר-הבית, אך דומה ודבר לא השתנה בעניין.

בתגובה מזכירים אירגוני המקדש כי "לפני חודשים ספורים הכריז יו"ר וועדת המשנה לביקורת המדינה רוני בראון, שהופקו כל הלקחים מהוונדליזם שביצעו הערבים בהר הבית, כאשר הקימו באורוות שלמה את המסגד הגדול ביותר במזרח התיכון. ולכן אין צורך בפירסום הדו"ח שגורמים במשטרה לחצו להסתיר אותו מעיני הציבור.

"עתה מתברר כי גם קודש הקדשים הולך ונרמס, מחולל ונהרס. אירגוני המקדש קוראים לח"כ אורי אריאל, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, שלא להסתיר יותר את דו"ח המבקר, ולפרסמו בציבור. כי רק כך ישנו סיכוי לתיקון הליקויים החמורים בהתנהלות גורמי אכיפת החוק בהר הבית. התנהלות שכבר גרמה נזקים עצומים גם לשרידי בית ראשון, ולהבנת ההיסטוריה של הר הבית.

כך גם קוראים הארגונים, "להעמיד לדין את כל האחראים לחילול המקומות הקדושים בהר הבית, ולפטר מתפקידו את ניסו שחם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אירגוני המקדש מעריכים שלקראת חודש הרמדאן מנסה שחם כהרגלו לקנות שקט מוסלמי בהר הבית, גם בתמורה של הנכסים הכי מקודשים לעם היהודי".
הר הבית וואקף מקום המקדש אבן השתיה שיפוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד