ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גייסו את החילונים לזק"א • אבל אשמים אנחנו

האם פלסנר הוא זה שיחנך את החרדים לתרום? האם יאיר לפיד סחב פעם שק מזון למשפחה נזקקת? • אנחנו אשמים בפולמוס השוויון, לא פרסמנו מספיק את מעשי החסד • טור נוקב

צילום ארכיון: אנשי בעק
צילום ארכיון: אנשי בעק



היום הבנתי בעצם הכול.

היום הבנתי שאחיי היקרים, החילונים, לא יודעים עלינו כלום.

בראיון של יאיר לפיד אצל ירון וילנסקי, בחמש אחר הצהרים, הוא הטיף לנו, החרדים, מוסר. ביקש להבין למה החרדים לא יכולים לשרת בשירות אזרחי. הוא שאל: "האם לעלות ליהודי מבוגר הביתה, להכין לו אוכל, לצאת איתו לטיול וכולי, האם החרדים לא יכולים לקיים את זה?" לטענתו, הוא לא מכיר רב, עסקן חרדי או ראש ישיבה שיאסור. עד כאן תמצית דבריו לערך.

נכון, יאיר. אתה צודק. אתה לא יודע עד כמה.

אבל היום הבנתי שאנחנו, החרדים, אשמים בכל הבליץ התקשורתי כנגדנו בעניין גיוס החרדים לצה"ל והשוויון בנטל. רק אנחנו. לא כי אנחנו לא משרתים ו/או לא עושים שירות אזרחי. דווקא בגלל שאנחנו כן עושים.

מגיל ינקות אנחנו מתחנכים להיטיב עם הזולת ולהרבות חסד. לא בכדי רטנה לאחרונה חה"כ זהבה גלאון כי רוב העמותות הן של חרדים. כן. זה נכון, היא לא טעתה. כל חרדי מצוי מתנדב בעמותה הפועלת לרווחת הכלל.

בעוד שספק לי עד כמה יאיר לפיד וח"כ זהבה גלאון נתנו מכוחם, זמנם ומרצם לטובת האחר, המסכן, הגלמוד והשונה, הרי שכל חרדי מצוי מתנדב בכל עת מצא בעמותות חסד שונות ומקדיש פרק זמן ניכר בחייו בשביל מי שקשה לו.

ההתנדבות (או כפי שהיא מכונה: 'שירות אזרחי') אינה מתחילה ומסתיימת בגיל מסוים. היא מושרשת בדמנו. ילד חרדי גדל על מידת החסד. מגיל יונק ועד שיבה. אין גיל לגיוס. לא 18, לא 23 ולא שנת הכרעה. מי שיגיד שמידת החסד והעזרה לזולת אינה נחלת הציבור החרדי – עושה שקר בנפשו!

מגיל 9 התנדבתי אני, עבדכם הנאמן, לעמותת 'עזר מציון' ויצאתי מדי יום רביעי לאיסוף מזון לנזקקים ברחובות תל אביב: אנגל, בלפור, שד' רוטשילד, שינקין, יהודה הלוי, בר אילן ועוד. לאחר מכן חילקתי אותם בבתים של קשישים, מוגבלים ומשפחות מעלובי החיים. לאחר נישואיי, במשך שנים, התנדבתי בעמותה באשדוד ומדי יום שישי חילקנו אוכל למשפחות נזקקות (כל יום שישי, קיץ וחורף, הייתי חוזר הביתה חצי שעה לפני שבת. עד אז הסתובבתי בעיר, בשמש ובגשם, לאסוף אוכל מחנויות, לסדר אותם ולחלק בעיר).

גם היום אני פעיל בארגון חסד 'מעניקים' בראשון לציון (זכיתי שכמה מחברי הכנסת של 'קדימה' התרשמו מקרוב מהפעילות שלנו, ויעידו על כך גם חברי 'קדימה' בראשון לציון), שתומך במשפחות נזקקות מתושבי העיר. בחורי חמד שיושבים במשך היום על התורה ועל העבודה בשקידה, מסייעים מדי יום לארוז ולשלוח מנות חמות למשפחות נזקקות ולקשישים. עולים אליהם לבתים, מאזינים להם, מאכילים אותם, מבצעים תיקונים בסיסיים בבית ומציידים אותו בכל טוב.

עמותה כמו 'איחוד הצלה', שמתנדבים בה מאות תלמידים חרדים, אינה שייכת ליאיר לפיד או לח"כ זהבה גלאון. בראש 'איחוד הצלה' עומד יהודי חרדי ורוב מוחץ ממתנדביו הם חרדים. 'עזר מציון' שייכת לחרדים, 'זק"א' שייכת לחרדים ומתנדביה חרדים, 'יד שרה' שייכת לחרדים. 'עזרה למרפא' שייכת - להזכירכם - לרב פירר. מוכר? 'רחשי לב' שייכת לחרדים. ארגוני חב"ד הפזורים בכל העולם ומושיטים יד לכל דורש אינה בנשיאותו של יאיר לפיד או זהבה גלאון. גם בראש ארגון 'מאיר פנים' לא עומד בועז נול.

יתרה מזאת, כל אברך חרדי ממוצע שהורגל מגיל אפס לעשיית חסד והתנדבות עושה זאת לשם שמים. הוא אינו מצפה לתגמול, ואף לא לפרסום או יוקרה. גם לא כדי להיות חבר כנסת. לתשומת לבך, אדון בועז נול.

בשם המוסר שמפנה אלינו מר לפיד אני מבקש לשאול אותו: מתי לאחרונה עלית למשפחה נזקקת ושאלת לשלומה? מתי סחבת בעצמך משלוחי מזון כבדי משקל למשפחות נזקקות ועלית בניינים רבי קומות ברגל כדי לשמח משפחה? מתי גירדת מהכביש דם יהודי שנהרג בתאונה? מתי הגעת ראשון להציל חיים? מתי ראית ילד חולה סרטן ושהית ליד מיטתו יממה שלמה בלי שצוותי תקשורת ינציחו אותך, ובלי שאתה מכיר אותו או משפחתו?

מי שמך לאיש להטיף מוסר ולחנך למצוות חסד לציבור שהמציא את השיטה ומשכלל אותה לטובת העניים, הנזקקים והחלשים, ושהציבור החילוני רק משכתב אותה?

הציבור החרדי גאון בחסד ובעזרה לזולת ושיעורי ההתנדבות שלו גבוהים בעשרות אחוזים מול כל אוכלוסייה אחרת. אין איש שרשאי להעביר ביקורות על האוכלוסייה הזאת במעשי החסד שלה, בוודאי מי שלא פעל בתחום.

אזרחים, ח"כים, שרי ממשלה והעומד בראשה יודעים במדויק למי יפנו בעת צרה. גורו לכם מיום הדין!

ועם כל זאת, אשמים אנחנו! אנחנו, הציבור החרדי, אשמים בבליץ התקשורתי נגדנו בדרישה לשוויון בנטל. מדוע? כי היינו צריכים, כחברה, מאז ומקדם, לשכור את שירותי היח"צ של ליאור חורב ושות' ולדאוג לפרסם בשער בת רבים ובקול רעש גדול את מעשי החסד והשירות האזרחי שאנחנו עושים גם בלי החוק של יוחנן. די במספר מחקרים שיוכיחו את מעורבותם של החרדים בחברה הישראלית ובשירות אזרחי שיונחו לפתחם של המלעיזים (ובראשם מר יוחנן פלסנר) בשביל לסתום את פיהם מעתה ועד עולם.

לא השכלנו, אולי מחוסר שימת לב ואחדות, לאחד את כל ארגוני החסד החרדים ולרשום את שיעור ההתנדבות שבהם בשביל להטיח אותו בפניו המבוישות של ח"כ יוחנן.

יודעים מה? הכול צריך להיות הפוך. הח"כים החרדים צריכים לדרוש שוויון בנטל החברתי. יש להקים ועדה בראשותו של ליצמן או גפני בשביל לגייס את הציבור הכללי ל'איחוד הצלה', ל'זק"א' ולשאר ארגוני החסד. למה רק על החרדים ייפול הנטל?

אם על שירות אזרחי דיברתם, סגרו על מנעול ובריח עוד היום את ועדת פלסנר & בועז נול ולכו לעשות דוקטורט אצל החרדים במגמה. מוחי לא מצליח לקלוט איך אנשים שלא תרמו לחברה החלשה חוץ מרעש ותקשורת מעזים להוציא לעז על החברה החרדית. האם בחסות הקריירה האישית נפרצו כל הקווים האדומים? מי הוא זה ואיזה הוא אשר ידבר על מכסות וסנקציות כלפי מגזר שלם כאילו מדובר בבהמות לטבח או במפלגת 'ישראל אחרת', למשל? ומגדיל לעשות בהדלפת הודעה לעיתונות ופתיחת דף מיוחד בפייסבוק? על חשבוננו?

נראה אותו עושה את הכותרות הללו על חשבון בני דודינו הערבים. גיבור, נכון?

חכמים בלילה.

נ.ב. חברים יקרים. צר לי אם אי מי נפגע מדבריי, אך הדברים נכתבו מתמצית לבי ומכאב עצום. בכל זאת, בחרדים עסקינן.

פורסם באתר "יאללה קדימה"

יאיר לפיד ועדת פלסנר חרדים התנדבות קדימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד