י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מודחי יתד נאמן עם הפנים קדימה: יוציאו לאור עיתון חדש

נאמניו של הגר"ש אוירבך התכנסו במלון רמדה והכריזו על הקמת עיתון חדש • מי חברי צוות העיתון? כמה מוקדי הרשמה נפתחו? וכמה מנויים כבר נרשמו? • חשיפה

הגר"ש אוירבך
הגר"ש אוירבך

המהפך ב'יתד נאמן' יוצר קרע של ממש בציבור הליטאי.

אמש (ה) התכנסו במלון רמדה בירושלים אנשי ההנהלה הישנה של העיתון, לישיבת היערכות, שמטרתה: הקמת עיתון חדש עבור הציבור הליטאי, המונהג על-ידי הגר"ש אוירבך.

בכינוס השתתפו חבר ההנהלה הישנה של 'יתד נאמן' הגר"צ פרידמן, ומיופה כוח מטעם הגרב"ש דויטש. בנוסף אליהם השתתפו: הגר"מ שמידע, הרב אי"ש ברגמן (בנו של הגרמ"צ ברגמן), הרב יוסף פטרוב והרב מנדל אוירבך, מנאמני ביתו של הגר"ש אוירבך.

מהצד המקצועי השתתפו נתי גרוסמן, העורך הראשי של יתד נאמן שפוטר מתפקידו וצפוי לקבל תפקיד זהה בעיתון החדש, יעקב לבין המנכ"ל לשעבר, שישמור כנראה על מעמדו, דניאל בן אבו יו"ר ארגון 'וכתבתם', שמואל אלישיב (נינו של הגרי"ש) שישמש כרכז בעיר מודיעין עילית, וחיים רוחמקין שינהל את המשרד בבני-ברק.

בנוסף אליהם הגיעו כשישים נציגים שנבחרו, מכל רחבי הארץ, לשם הקמת מוקדי החתמת מנויים באזורי מגוריהם בפריסה רחבה, ובכדי להביא את דבר פתיחת העיתון לציבור הרחב.

לשם בדיקת השטח החליטו המתכנסים על התארגנות להחתמת אלפיים מנויים בתוך ימים ספורים. לאחר השגת אלפי החתימות יעלו הרכזים והעורכים למעונם של הגר"ש אוירבך, הגרמ"צ ברגמן ועוד, במטרה לקבל את ברכתם לעיתון החדש.

בכינוס הובהר, כי המאבק המשפטי מול איש העסקים שמעון גליק ימשך, אך מאחר ובית המשפט לא העניק צו מניעה, והמהלך צפוי להמשך זמן רב (ישיבת קדם משפט בנושא נקבעה לעוד כחצי שנה), הוחל במקביל בתהליך של הוצאה לאור של העיתון, זאת כדי לתת מענה לציבור שמרגיש שהעיתון בהנהלתו החדשה לא מייצג את דעותיו, השקפותיו ורבותיו.

לדברי המארגנים, מאז החלה ההחתמה אמש הושגו כבר קרוב לאלף מנויים.

עם זאת, לכולם ברור שעיתון חדש מחייב גיוס סכום כסף משמעותי. ברקע מתרוצצות שמועות רבות בדבר זהותם של המממנים של העיתון החדש, אך עד כה אין אישור לשמועות אלו.
יתד נאמן מתחרה עיתון אוירבך דויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד