כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סערת המילה בגרמניה: בית החולים אסר ביצוע ברית

בית החולים היהודי של ברלין הודיע: אוסרים קיום ברית עד לשינוי הפסיקה • רופא בכיר בבית החולים: "ההחלטה הזו מפחידה במימדיה, והשלכותיה מסוכנות"

ברית. צילום ארכיון: יעקב כהן
ברית. צילום ארכיון: יעקב כהן

שבוע לאחר פסיקת בית המשפט המחוזי בקלן שבגרמניה, לפיה מילה שאינה לצורך רפואי אינה חוקית - אסר בית החולים היהודי בברלין לבצע ניתוחי ברית מילה.

דובר בית החולים מסר: "בשל חוסר הבהירות המשפטית, בית החולים נאלץ להפסיק עד להודעה חדשה ביצוע של ניתוחי ברית מילה מטעמים דתיים".

מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים, כריסטוף גראף, הגדיר את החלטת בית המשפט כ"אסון". גראף הוסיף, כי השלכות הפסיקה עלולות להיות מסוכנות. הוא הביע תקווה כי בקרוב יוכל לשוב לבצע את הניתוחים, ואמר כי ההחלטה היא "מפחידה במימדיה".

בית החולים היהודי בברלין הוא מוסד ותיק, הפועל בעיר מאז המאה ה-18 ומקיים גם פעילות אקדמית ענפה. מדי שנה מתבצעים בו כ-300 ניתוחי ברית מילה. שליש מתוכם מטעמים דתיים והיתר מסיבות רפואיות.

רובם, עם זאת, אינם מבוצעים בילדים יהודים.

כזכור, שופט בבית המשפט המחוזי שבקלן קבע, כי ברית המילה מהווה התערבות לא ראויה בגופו ובבריאותו של הילוד, וכי שלום הילד גובר על חופש הדת של ההורים.

הפסיקה ניתנה בעקבות מקרה של תינוק שהובהל לחדר המיון, לאחר שלא הפסיק לדמם יומיים לאחר ניתוח המילה שעבר.

אליעזר שוחט, מוהל ראשי במרכז רפואי תל השומר ובית חולים בילינסון, אמר השבוע ל'בחדרי חרדים', בעקבות פסיקת בית המשפט: "לא בגלל מחדל של רופא, נשים קץ למנהג שמלווה את העם היהודי דורות רבים".
ברית מילה קלן גרמניה מוהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד