כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יוסי דייטש: "ה'באלבסטה' - שחיתות ציבורית"

המאבק נגד אירועי ה'באלבסטה' בשוק מחנה יהודה נמשך • חשיפת 'בחדרי חרדים': האם קיים ניגוד אינטרסים בין תמיכת ברקת וסיעת 'התעוררות' באירועים?

מחנה יהודה. צילום ארכיון: קובי הר-צבי
מחנה יהודה. צילום ארכיון: קובי הר-צבי



ביום חמישי האחרון אישרה מועצת עיריית ירושלים את תקציב אירועי ה'באלבסטה'. ראש העיר עשה כל שביכולתו כדי להעביר את התקציב, זאת לאור התנגדותם של חברי המועצה החרדים וכמה חברי מועצה חילונים. לבסוף, 13 חברי מועצה הצביעו בעד התקציב, לעומת 11 חברי מועצה שהצביעו נגדו.

האם תמיכתו הבלתי מסוייגת של ניר ברקת באירועים גובלת בניגוד אינטרסים?

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מפיק האירועים קובי פריג', האחראי על הפקת ה'באלבסטה', הוא אחד ממקימי תנועת 'התעוררות', שזכתה ל-2 מושבים במועצה הירושלמית. לטענת גורם אחר, ניר ברקת בחר להתגייס ולהעביר את התקציב כדי לרכוש את אמונם של חברי תנועת 'התעוררות'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העברת התקציב גררה עמה תגובות נזעמות נגד ראש העיר גם מצד חברי מועצה השותפים בקואליציה, וגם מסוחרי השוק שניהלו בשבועות האחרונים מאבק נגד קיומם של האירועים בקיץ הקרוב.

"למרות התנגדותנו, אנחנו לא מבינים מדוע ראש העיר התעקש להעביר את התקציב?" תוהים הסוחרים. לפני חודשיים שלחו 313 סוחרים, יותר ממחצית סוחרי השוק, מכתב בנושא לראש העירייה ניר ברקת.

במכתבם הביעו מחאה על כך שהעירייה הפכה את השוק לאתר תיירות: "המבלים המגיעים לשוק עבור אותם אירועים לא קונים שום דבר", הם אמרו. "העירייה עושה ככל העולה על רוחה. במקום שישבו איתנו ויפיקו יחד איתנו אירוע מסוג זה, הם בוחרים לעשות את הגרוע מכל ולהתעלם מאיתנו".

בימים האחרונים ניסו גורמים בעירייה להפעיל לחצים על סוחרי השוק לתמוך באירוע. חלק מהם השתכנע אך אחרים המשיכו להביע את התנגדותם לקיום האירועים. "ראש העיר העביר את התקציב לאירועים למרות ההתנגדות שלנו, של חברי מועצה בקואליציה שלו", אומר אחד מהסוחרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אני תוהה בעבור מה בחר ראש העיר להתעלם מכה הרבה גורמים שהתנגדו לאירועים הללו במתכונתם הנוכחית בקיץ הקרוב. מדוע ראש העיר יכול לכפות את עצמו עלינו?"

גם חברי מועצה חילונים הצטרפו לימינם של הסוחרים. חברי המועצה החרדיים (יהדות התורה וש"ס) התנגדו להפקת האירועים בלאו הכי מטעמי צניעות ומחשש להיסחפות של בני נוער חרדים נושרים לאירועים מסוג זה.

יוסי דייטשצילום: יוסי דייטש
יוסי דייטש


דייטש: עלינו היו הופכים את השולחן

יוסי דייטש, סגן ראש עיריית ירושלים, תמה על התנהגותו של ראש העיר: "חרדים, חילונים והסוחרים התנגדו לקיומם של האירועים בשוק מחנה יהודה. מדוע ההתנגדות הזו הפכה להיות מאבק של חרדים מול חילונים?"

כשסיפרנו לדייטש על מעורבתו של פריג', אמר: "תאר לך אם חרדי שהיה מראשי אגודת ישראל היה עושה את אותו דבר, כותרות העיתונים היו חוגגות על חשבוננו. זוהי שחיתות חילונית שמותרת כנראה בכל הדרכים הלא כשרות. שחיתות בהתגלמותה של 'התעוררות'. מדובר באירוע של מושחתים".

דייטש מגיב בזעם לנוכח טענותיהם של חברי מועצה חילוניים על התקציב שאושר עבור מעמד סיום הש"ס בירושלים, "במקום שירושלים תצא מגדרה ותרוץ אחרינו כדי שנקיים את מעמד סיום הש"ס בעיר וזו תהיה תעודת כבוד עבורה, אנחנו שומעים חברי מועצה חילונים כמו אלו מאותה תנועה שבאים ואומרים מדוע אתם מתנגדים לאירועי ה'באלבסטה', הרי אנחנו אישרנו לכם את התקציב של סיום הש"ס?

"זוהי בושה. פעם ב-7 שנים אנחנו מבקשים תקציב תרבות עבור מעמד שבו משתתפים גדולי ישראל והיהדות החרדית כולה, והם סוחטים את הקופה הציבורית שנה אחר שנה. אם היינו מבקשים לקיים פסטיבלים כל חצי שנה היו הופכים עלינו את השולחן".

חברת מועצת העיר מירב כהן, הגיבה ל'בחדרי חרדים': "התעוררות תמיד תמכה בקיום אירועי תרבות במרחב הציבורי ולא נפסיק לתמוך בהם עכשיו. אין שום שינוי במדיניות שלנו שידועה לכולם. אירועי בלאבסטה לא משוייכים לתנועת 'התעוררות' בשום צורה, אלא זהו אירוע עירוני וחינמי, שהוכח כמוצלח ומשרת את הציבור הרחב".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ראש העיר יוזם ותומך באופן נחרץ בקיומם של אירועי תרבות רבים בירושלים לכל המגזרים, וביניהם גם 'באלבסטה'. אירועי 'באלבסטה' הם הצלחה גדולה, הם מושכים מאות אלפי מבקרים מכל המגזרים ומכל רחבי הארץ ומחברים עוד ועוד קהלים לירושלים. לאירועים חשיבות רבה בפריחת השוק ומרכז העיר ובסיוע לסוחרים ולעסקים".
באלבסטה שוק מחנה יהודה ניר ברקת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד