י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפלסטינים: הגר"ע יוסף והגראי"ל שטיינמן מסיתים נגדנו

בדו"ח 'הסתה' פלסטיני נטען: דבריהם של גדולי ישראל מהווים הסתה נגד העם הפלסטיני • מדובר בדו"ח תגובה לדו"ח ההסתה שמנפיקה ישראל • הדו"ח הופץ לדיפלומטים בעולם

הגר"ע יוסף. צילום: יעקב כהן
הגר"ע יוסף. צילום: יעקב כהן

הרשות הפלסטינית החלה לפני כחודשיים להפיץ לשגריריה בעולם ולדיפלומטים זרים דו"חות על הסתה ישראלית נגד הפלסטינים. בדו"חות מופיעים בין השאר גם הגר"ע יוסף והגראי"ל שטיינמן, כך מדווח הבוקר (א) עיתון 'הארץ'.

הדו"חות המונפקים על ידי משרד התקשורת הפלסטיני, מתבססים בעיקר על התבטאויות של בכירים ישראלים בתקשורת, אך גם על בחינת ספרי הלימוד בבתי ספר בישראל ועל החלטות ממשלה שונות.

מדובר בתגובה לדו"חות שמפיצה ישראל בשנתיים האחרונות, ובהם דוגמאות להסתה פלסטינית נגד ישראל בתקשורת הרשמית ובמערכת החינוך. "להסתה יש פנים רבות - קריאות לשנאה ואלימות, קריקטורות גזעניות והכחשת ההיסטוריה של הצד השני", נכתב בדו"ח. "עיוות ההיסטוריה לצרכים פוליטיים מטריד במיוחד ..ומהווה הסתה נגד מי שמנסים לחיות בשלום אלה לצד אלה", ממשיכים הפלסטינים להזיל דמעת תנין.

הדו"ח של חודש מאי מתמקד באירועי יום ירושלים בישראל, ומזכיר את תהלוכת הימין בירושלים, בה חלק מהצועדים קראו קריאות גנאי כמו 'מוות לערבים'. בדו"ח מופיע גם קישור לסרטון בו נראים צועדים קוראים קריאות גנאי אלו בנוכחות שוטרים 'שלא עשו דבר'.

לפני כמה חודשים תקפה ישראל את הרשות הפלסטינית על כך שהמופתי הפלסטיני ציטט באחת מדרשותיו פסוק מהקוראן הקורא להרוג יהודים. בדו"ח הגיבו בהבאת דבריו של הגר"ע יוסף בהם קבע כי "התורה אוסרת חילול שבת עבור גוי, ושאסור לטפל בגוי שבא לבית החולים במהלך השבת". בדו"ח גם הובאו דבריו של הגראי"ל שטיינמן שאמר שגויים הם "רוצחים, גנבים, רשעים וחסרי שכל".

ככל הנראה הדברים שצוטטו בדו"ח הפלסטיני מבוססים על ציטוטים שהוצגו בתקשורת הישראלית במהלך התקופה האחרונה.
הסתה פלסטינים הגרע יוסף הגראיל שטיינמן ספרי לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד