י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מעל אלף דוחות לנהגים שנכנסו עם הרכב לחוף הים מתחילת השנה

באור ירוק יוצאים בקמפיין: עושים סוף לנהיגה בחוף. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק :"על המדינה לפעול להחרמת כלי הרכב שנמצאים בחופי הים. החרמת כלי הרכב תרתיע נהגים מלהיכנס לחופים ולסכן את המתרחצים"

מעל אלף דוחות לנהגים שנכנסו עם הרכב לחוף הים מתחילת השנה



מתחילת שנת 2012, רשמה רשות הטבע והגנים מעל 1000 דוחות בסך 500-1000 שקלים, לנהגים שנכנסו עם כלי הרכב שלהם לחוף הים. כך עולה מנתוני רשות הטבע והגנים. בתחילת חודש יוני, חברו עמותת אור ירוק ורשות הטבע והגנים במטרה למגר את התופעה בה נהגים נכנסים לחופי הים עם כלי הרכב שלהם, ומסכנים את המתרחצים. הקמפיין שסיסמתו: "עושים סוף לנהיגה בחוף", בא להעלות את המודעות לסכנה הגדולה שבהימצאות רכבי שטח בסמוך למתרחצים בים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה לפעול להחרמת כלי הרכב שנמצאים בחופי הים. החרמת כלי הרכב תרתיע נהגים מלהיכנס לחופים ולסכן את המתרחצים. על כל גורמי האכיפה לחבור יחד, לאכיפה מרתיעה ולהחזיר את חופי הים למתרחצים". סקר שערכה עמותת "אור ירוק" מלמד, כי שני שליש מהציבור סבורים כי יש להכיל את חוק החרמת הרכבים, גם על נהיגה בחופי הים. התופעה המסוכנת, של נהיגה פרועה בטרקטורונים, אופנועים ורכבי שטח בחופי הים, התרחבה למימדים מדאיגים.

מהנתונים עולה, כי מתוך כ-200 קילומטר חוף בישראל, כ- 80% מהם, חשופים במישרין או בעקיפין לנזקים של רכבי שטח, אופנועים וטרקטורונים, המסכנים את המתרחצים ופוגעים בטבע. נסיעה בחוף הים, עד 100 מטרים מקו המים אסורה על פי חוק והקנס בגין עבירה זו הוא 500-1000 שקלים.
אור ירוק חופים רכב שטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד