ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

וְיוֹסֵף הוּא הַמַּשְׁבִּיר • האוליגרכים ביקרו בקבר יוסף

קבוצה של אוליגרכים רוסים בליווי רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, נכנסו באישון ליל להתפלל בקבר יוסף בשכם • לאחר פרקי התהילים רקדו המשתתפים במשך שעה ארוכה

הכניסה המיוחדת
הכניסה המיוחדת

כניסה מיוחדת לקבר יוסף התקיימה אתמול בלילה (מוצ"ש): בשעה מאוחרת נכנסו לתפילה מיוחדת במקום הקדוש הרב הראשי לרוסיה הרב ברל לאזאר, ועימו קבוצה של אוליגרכים מרחבי רוסיה, ממקורביו ומסביבתו הקרובה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

האורחים לא הסתירו את התרגשותם בעת התפילה והריקודים החב"דיים שלאחריה.

הרב לאזאר, ראש המועצה האזורית גרשון מסיקה, רב השומרון הרב אליקים לבנון והרב הצבאי הראשי תא"ל הרב רפי פרץ קראו בקול פרקי תהילים והאורחים חזרו אחריהם בקול רם. לאחר מכן קרא הרב לבנון תפילה לשלום חיילי צה"ל ומדינת ישראל, והרב לאזאר התפלל לשלומם של יהודי רוסיה.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר: "מיוסף אנו למדים שכולנו, כל עם ישראל, אחים. אנו זוכים ליישב את נחלתו של יוסף ולבתפלל במקום הקדוש הזה. אנו מייחלים לחזרה מלאה לכאן, לקברו של יוסף הצדיק".

רב השומרון הרב אליקים לבנון אמר: "יוסף הוא המאחד את כל עם ישראל, אנו שואבים מכאן את כוחו של יוסף שהוא המשביר והפועל המעשה, וכן המאחד בקדושה".

בסיום הביקור, כשניגש הרב לאזאר להודות לחיילים שאבטחו את התפילה, ציפתה לו הפתעה: אחד החיילים, עולה מרוסיה, הזדהה בפניו כצעיר שהתקרב ליהדות והיה מתפלל בבית הכנסת שלו במוסקבה קודם לעלייתו ארצה וגיוסו לצה"ל.

את הקבוצה ליוו יועץ ראש המועצה ומנהל היחידה האסטרטגית בשומרון יוסי דגן, וכן מנהל קשרי חוץ שומרון דוד העברי.

ראש המועצה מסיקה הודה למח"ט שומרון אל"מ יואב ירום, לקצין ההגמ"ר רס"ן אליצור טרבלסי ולרב החטיבה סרן הרב דוד פיג על האבטחה.
הרב ברל לאזאר קבר יוסף הרב אליקים לבנון הרב רפי פרץ גרשון מסיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד