י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ומי מפרסם מוצרי נשים? חרדים • ה'דוגמנים': "נתבע"

סטודנטים בבית הספר לאמנויות בחיפה ניסו להמחיש הדרת נשים' במגזר החרדי - והשתמשו ללא רשות בתמונות גברים חרדים • אחד ה'דוגמנים': "מבזה ופוגע"

התמונות שעוררו סערה. צילום: מתוך פייסבוק
התמונות שעוררו סערה. צילום: מתוך פייסבוק

לפעמים דברים הנתפסים כברורים מאליהם בקרב הציבור החרדי, מושכים את העין ואת תשומת הלב של המתבונן מבחוץ.

תלמידי שנה ב' בבית הספר לאמנויות 'ויצו' בחיפה, קיבלו תרגיל לביצוע, במסגרתו היה עליהם להגיב באופן ויזואלי לדברים המתרחשים בהוויה הישראלית.

כמה מהתלמידים בחרו להתמקד בנושא 'הדרת הנשים' במגזר החרדי, כשהם תופסים כדוגמה בולטת את נושא הפרסום. הסטודנטים בחרו בכוונה תחילה נושאים 'נשיים' ו'פרסמו' אותם עם תמונות של גברים חרדים.

כמה סטודנטים העלו את התמונות לדף הפייסבוק של בית הספר, אך הן הוסרו מיד על-ידי דוברת בית הספר, לאחר שעוררו ביקורת מצד גולשים.

בועז בן ארי, שנבחר כאחד ה'דוגמנים' בפירסם, אומר ל'בחדרי חרדים' בזעם: "מלבד חילול הקודש מבחינתי, עצם ה'שילוב' בין תמונה שלי ושל חרדים שומרי מצוות אחרים לתמונות וקמפיינים שחלקם אינם ראויים ואף מבזים את רגשותיי כחרדי - מכעיס. אני חושב שגם אם מדובר במשהו פנימי, היה מן הראוי להרים אלי טלפון ולבקש את רשותי לפני שישתמשו בתמונתי".

בן ארי מוסיף, כי הוא מתייעץ עם עורכי דינו לגבי הצעדים הבאים שינקוט.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מסבירה דנה אוחנה, דוברת בית הספר: "ראשית, מובן שלא הייתה כוונה חס ושלום לפגוע באיש זכותם של הסטודנטים להביע את דעתם, אך ברור שהתמונות לא יפורסמו בשום מקום ולא יוצגו באיזו תערוכה, כדי שלא ייפגע מכך מישהו שיבין אותם לא כראוי.

"לפייסבוק העלו את התמונות סטודנטים ללא ידיעתינו. הם הוסרו תוך שעות אחדות, שוב, מתוך מטרה שלא לפגוע באיש. בהערת אגב, נשיא בית הספר הוא פרופ' דוד אלכסנדר, יהודי שומר מצוות וחובש כיפה".





חרדים פרסומת גברים נשים ויצו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד