כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ירידה במספר המסתננים: רק 928 נכנסו ביוני

יש תוצאות • רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה: מספר המסתננים דרך הגבול עם מצרים בחודש שעבר היה פחות ממחצית לעומת החודש שקדם לו • רוב המסתננים – מאריתריאה

מסתננים. צילום:פלאש90
מסתננים. צילום:פלאש90

בחודש יוני נכנסו לישראל דרך הגבול המצרי 928 מסתננים מאפריקה. כך עולה מהנתונים שפרסמה היום (א) רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים.

497 מהמסתננים הגיעו לישראל מאריתריאה, ו-430 מסודן. מדובר בירידה משמעותית בכמות המסתננים לעומת חודש מאי, אז נכנסו לישראל 2,031 מסתננים.

"בחודש זה נקטה הרשות, בהובלת שר הפנים אלי ישי, בשני צעדים משמעותיים להרתעת המסתננים מהגעה לישראל", נמסר ממשרד הפנים. "הוחל החוק למניעת מסתננים על כל מי שהגיע בשבועיים האחרונים, וניתנה הוראה שלא לשחררם עוד לאחר עשרה ימים. במקביל, החלו פעולות אכיפה כנגד שוהים בלתי חוקיים בצורה אינטנסיבית, הן על ידי עידוד לעזיבה מרצון והן על ידי מעצרים".

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, מאז תחילת השנה נכנסו לישראל 9,572 מסתננים, שחצו את הגבול עם מצרים. רובם הגדול, 6,116, הגיעו מאריתריאה, 3,238 מסודן ו-218 ממדינות אחרות.

בחודש שעבר הודיע שר הפנים, אלי ישי, על מבצע "חוזרים הביתה", במסגרתו בוצע גל מעצרים נגד מסתננים מדרום סודן וכ-300 מתוכם כבר גורשו מישראל.

בשבוע שעבר הודיע השר אלי ישי, כי בתוך שבועיים משרדו יחל לפעול גם לגירוש המסתננים מחוף השנהב.

מי מהמסתננים שיבחר לעזוב את ישראל מרצון ויודיע על כך עד 16 ביולי, יהיה זכאי למענק - 500 דולר למבוגר ו-100 דולר לילד, אולם מי שייתפס לאחר מכן - יגורש ללא מענק.
מסתננים אלי ישי סודן אריתריאה רשות האוכלוסין וההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד