י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חגי עמיר: "לאבישי רביב היה מידע עלינו טרם הרצח"

חגי עמיר פרסם את יומנו האישי מהמעצר וטוען: לסוכן השב"כ אבישי רביב, היה מידע מפליל על אחי יגאל עמיר טרם הרצח • מכנה את הנהגת הימין אפסים: "יודעים רק לרקוד"

חגי עמיר חוגג ביציאה מהכלא. פלאש90
חגי עמיר חוגג ביציאה מהכלא. פלאש90

חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, החל לפרסם קטעים מיומן אישי שניהל במהלך מעצרו. בקטע ראשון הוא מאשים את אבישי רביב כי ידע רבות על כונות אחיו.

ערוץ 10 הביא הערב קטע ראשון שפורסם בעמוד הפייסבוק שנפתח מיד אחרי שחרורו בו טען עמיר שלסוכן השב"כ, אבישי רביב, היה מידע מקדים על התוכנית שלו ושל אחיו, יגאל עמיר, וכי ניתן היה לעצור אותם עוד לפני הרצח.

בקטע אחד, שנכתב בבית המעצר באבו כביר שבועות לאחר הרצח, הוא כותב על החקירה המשטרתית ועל רביב, שלדבריו כלל לא ידע על תוכניותיו של אחיו יגאל, אותו הוא מכנה בשם החיבה "גלי".

"דווקא בכלא, אני מגלה הרבה דברים שאם הייתי יודע לפני זה, היה אפשר לעשות הכל אחרת בלי להיתפס - אבל היות שגלי היה מוכן לסכן את חייו, אני אמלא את פי מים ואגבה אותו ככל יכולתי", כתב עמיר.

"כידוע, אני כרגע באבו כביר עקב מעשהו של אחי, שבו הוא שיגר את ראש הממשלה רבין לכף הקלע לסיור משותף עם מספר מלאכי חבלה.

"אמרו היום בחדשות שאחי סיפר בעדות שלא שידע שרביב הוא סוכן שב"כ, ולכן הביע פליאה מדוע אבישי לא הסגיר אותו, כי הוא פירט באוזניו על תוכניתנו לחסל את רבין ופרס. זה כמובן שטות גמורה, כי אם היינו בטוחים שאבישי סוכן שב"כ הוא היה 'אבוד' בחברתנו, וכמובן שהיינו מנתקים איתו כל קשר. אני מתאר לעצמי שאחי אמר זאת על מנת להביך את השב"כ, ולגרום לתוהו ובוהו בתקשורת".

בהמשך כתב עמיר: "אחרי פעולתו של ברוך גולדשטיין זצ"ל, יצאה שמועה שאבישי סוכן שב"כ. זה הכעיס אותי מאוד, כי הכרתי אותו הרבה זמן וכנראה שזה גרם לנו לא לסמוך ב-100% על אבישי. כנראה שאחי חשד בו קצת יותר, ולכן התנגד לשתפו בסודות מסוימים. בכל מקרה, נראה לי שאבישי היה סוכן כפול כי הוא ידע מספיק כדי להפליל אותנו, הרבה לפני חיסול רבין. כואב לי על אבישי ש'שרף' את עצמו מבחינה חברתית. דעותיו לא פחות קיצוניות מאיתנו. אני מקווה שהוא ימצא את מקומו בכל זאת כי יש לו לב זהב".

עמיר מתאכזב מהנהגת הכיפות הסרוגות אותם הוא מכנה "אפסים": "חוץ מלרקוד במעגלים בכל אירוע הם לא עושים כלום", הוא כותב ומסיים: "אני מקווה שלפחות חלק מהימין מתחילים לעשות משהו, כי דברים אלה מצריכים הרבה זמן ומחשבה לפני שיהיה מאוחר מדי".
חגי עמיר אבישי רביב שב''כ רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד