ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

שטייניץ: "צה"ל ישרוד בלי החרדים. הצורך החיוני - לשלב אותם בעבודה"

שר האוצר הפתיע בימים האחרונים בכנסים כלכליים בהם השתתף: "אין ערך לשירות חרדים בכפיה בצה"ל, שיעלה בסופו של דבר יותר ממה שיתרום" • "אם החרדים לא ישרתו עוד 20 שנה צה"ל ישרוד, אם לא יעבדו - הכלכלה תיפגע" • "הפיתרון הצודק שירות לכולם, הפיתרון הנכון שילוב בכלכלה"

יובל שטייניץ
יובל שטייניץ

שר האוצר יובל שטייניץ, מהבודדים שלא הצטרפו לחגיגת השוויון בנטל, הביע הבוקר (ב) את דעתו בכנס כלכלי, לדבריו: "ברור מאליו שכל יהודי שהגיע לגיל 18 חייב לשרת ולהגן על ישראל, אבל אם שואלים מה הצורך החיוני והדחוף ביותר של המדינה - זה קודם כל שילוב החרדים בעבודה.

"אם ב-10-20 השנים הקרובות לא יהיה תהליך של הגדלת השתתפות החרדים והערבים בכוח העבודה, הכלכלה תיפגע והמשק לא יצמח ב-4% ומעלה", קבע שר האוצר. והוסיף כי אין כל ערך לשירות בכפיה של חרדים בעבודות שונות שיעלה, בסופו של דבר, יותר מכפי שיתרום.

בסיום דבריו הזהיר שטייניץ את חברי ועדת פלסנר, לקראת הנפקת המלצותיהם בנושא זה, שלא ייסחפו לפופוליזם זול ולא יכריעו לפי מה שנשמע ומצטלטל טוב בתקשורת. "הפיתרון הצודק ביותר בעיני הוא שירות לכולם בצה"ל, אך הפיתרון הנכון הוא שילובם של החרדים בכלכלה המודרנית - למענם ולמעננו. כל תוכנית שתגובש צריכה להיות סבירה ורציונלית, שתורמת לכלכלת ישראל, ולא תוכנית שבהתחלה מוחאים לה כפיים ולאחר מכן מתברר ששכרה לא מצדיק את תועלתה", סיים.

עוד בנושא:
הפרעת קשב • כך התרסקה ועדת פלסנר • גם עו"ד יעקב ויינרוט פרש

בשבוע שעבר התבטא שטייניץ דברים דומים בנושא, בכנס שסוקר באתר themarker, ואמר: "יש להסיר מהשולחן את הרעיון שנכפה על החרדים להפסיק להיות חרדים. השאלה היא איך אנחנו מאפשרים להם להמשיך להיות חרדים, ופותרים את הבעיות של שוויון בנטל. אם החרדים לא ישרתו בעוד 20-10 שנה - זה לא ימוטט את צה"ל, הוא ישרוד. אבל אם החרדים לא ישתתפו בכוח העבודה, ולא יצטרפו למעגלי הפרנסה והכלכלה וימשיכו להיות נטל כלכלי, זה מצב שלא יכול להימשך.

נכון ששוויון בנטל הוא נושא מרגש, היינו רוצים שבניהם ובנינו יסכנו את נפשותיהם יחד. אבל השאלה המרכזית היא שילובם של החרדים קודם כל במעגל העבודה והפרנסה - כדי להוציא אותם מעוני מביש. היום אנחנו אומרים להם - אם לא תשתלבו בצבא, גם לא תעבדו".,
יובל שטייניץ חרדים גיוס פטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד