כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הצעת חוק: מועדונים יחויבו להחזיק מכשירי בדיקת אלכוהול

יוזם ההצעה, חבר הכנסת אברהם מיכאלי, ממפלגת ש"ס. אור ירוק: " הימצאות מכשירי בדיקה (נשיפונים), שיצביעו על רמת האלכוהול המצויה בדם, יוכלו להוות תמרור אזהרה לאדם ששותה ורוצה לעלות על ההגה".

יוזם ההצעה: ח"כ מיכאלי מש"ס
יוזם ההצעה: ח"כ מיכאלי מש"ס

הצעת חוק חדשה שהונחה על שולחן הכנסת, בתאריך ה-11 ליוני 2012 מבקשת לקבוע כי עסקים שונים יחויבו להחזיק מכשיר לבדיקת אלכוהול באוויר נשוף (ינשוף). יוזם ההצעה, חבר הכנסת אברהם מיכאלי, ממפלגת ש"ס, מבקש לקבוע כי בעסק מסוג דיסקוטק, אולם שמחות או גן אירועים וכמו כן בבית עסק אשר מוכר אלכוהול, יותקן במקום בולט ונגיש מכשיר יעודי לבדיקת אלכוהול. ההוראה תהיה אחד מהתנאים לרישיון העסק.

חבר הכנסת מיכאלי קובע בהצעת החוק כי: "תופעת השכרות, על השלכותיה, מהווה כיום את אחת הסכנות החמורות המאיימות על שלום הציבור והסדר הציבורי, והיא בעלת תרומה רבה להתפתחותן של תופעות שליליות בחברה, שאחת המרכזיות שבהן היא תאונות דרכים חמורות וקטלניות". הצעת החוק באה להגביר את המודעות הציבורית לסכנות הגלומות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, ולהטמיע בקרב ציבור הנהגים את חשיבות ביצוע הבדיקה במטרה למנוע תאונות דרכים. המכשיר יאפשר לכל אדם ששתה אלכוהול לבדוק את רמת האלכוהול בדם שלו וכך אולי לא לעלות על ההגה, ולהימנע מנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

עמותת אור ירוק: "נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא מהגורמים המרכזיים לתאונות דרכים, במיוחד בקרב אוכלוסיית הצעירים. החוק קובע כי לנהג צעיר עד גיל 24 אסור לשתות אלכוהול בכלל ולנהוג (גם לנהגים מקצועיים). הימצאות מכשירי בדיקה (נשיפונים), שיתנו מדד על רמת האלכוהול המצויה בדם, יוכלו להוות תמרור אזהרה לאדם ששתה ורוצה לעלות על ההגה".
אברהם מיכאלי ש אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד