כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מקורות זרים: חיל האוויר השמיד מתקן בלבנון

על פי כלי התקשורת הלבנוניים כלי טיס ישראלי השמיד מתקן האזנה שהוטמן בלבנון, לאחר שנתגלה על ידי החיזבאללה, באמצעות טיל או על ידי שיגור אות שהפעיל נפץ

צה"ל מפגיז בלבנון
צה"ל מפגיז בלבנון

כלי התקשורת בלבנון דיווחו הערב כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי גרם לפיצוץ מתקן מסווג באזור נהר הליטאני, בוואדי הנמצא בין העיירה טירפלסיה לבין העיירה א-זראריה, בדרום לבנון.

תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה - אל מנאר, ורשת LBC הלבנונית דיווחו, כי מדובר במתקן האזנה שהותקן על גבי כבל תקשורת של הארגון בדרום לבנון. לדבריהם, כלי טיס ישראלים חגו באזור באופן אינטנסיבי מאז שעות אחר הצהריים בגובה נמוך, וביצעו התקפות דמה.

על פי הדיווח, מטוסי קרב ישראלים הפציצו באמצעות טיל אוויר-קרקע ואדי באזור, כדי לפגוע במכשיר האזנה שהושתל במקום, לאחר שחיזבאללה חשף את המכשיר. לפי דיווח אחר, מטען הנפץ הופצץ באמצעות שלט רחוק, ככל הנראה באמצעות אות שהפעיל כלי הטיס שעבר באזור.

לפני כחצי שנה חשפו בחיזבאללה תמונות של מתקן ריגול דומה, שלדברי גורמים בארגון הותקף גם הוא על ידי ישראל, לאחר שנחשף בידי הרשויות בלבנון.

כתב סוכנות הידיעות הלבנונית א-נשרה סיפר כי מדובר בכלי טיס בלתי מאויש, אשר חג מעל נהר טירפלסיה, ואף הגיע עד הוואדיות הקרובות לעיירה א-זראריה. הערוץ הלבנוני אל-ג'דיד, המקורב לחיזבאללה, דיווח כי כוחותיו של צבא לבנון ושל חיזבאללה נמצאים בכוננות באזור, על מנת לוודא כי הפיצוץ שאירע בא-זראריה הוא רק פגיעה במכשיר ריגול ישראלי, ולא מעבר לכך.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל אינו נוהג להתייחס לדיווחים מסוג זה".

ארגון החיזבאללה פרסם הודעה, לפיה הצליח לאתר מכשיר ישראלי שצותת לרשת התקשורת הקווית של ההתנגדות באותו אזור, וכי 'האויב' פוצץ אותו מרחוק מבלי שאיש נפגע.

"ניסיון הריגול הטכני של האויב, שההתנגדות סיכלה, הוא חלק מהמתקפות הישראליות על מערכת הקשר, וזוהי הפרה לריבונות וניסיון לפגוע בביטחון הלבנוניים. ההתנגדות האיסלאמית תמשיך להתעמת עם מזימות האויב ובמתקפות שלו על ביטחון לבנון ועל שלומה".
לבנון חיזבאללה מתקן האזנה כלי טיס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד