כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

רמון מקים מפלגת מרכז חדשה: "אלטרנטיבה לנתניהו"

בעקבות הזעזועים בקואליציה, מקים חיים רמון מפלגת מרכז חדשה • "אמרתי שאם מופז ייבחר - קדימה תתרסק" • קדימה: "מורשע בפלילים" • ח"כ מולה ואבסדזה פרשו מקדימה

חיים רמון. צילום ארכיון
חיים רמון. צילום ארכיון



יממה לאחר פירוקה של ועדת פלסנר, מודיע היום (ג) חיים רמון, מי שהיה ממקימי 'קדימה', ופרש ממנה לפני כחודש וחצי - עם ההצטרפות לממשלת נתניהו, על כוונתו להקים מפלגת מרכז חדשה.

"קדימה ויתרה על תפקידה כאלטרנטיבה לשלטון והצטרפה לליכוד, ומופז ומי שתמך בו למעשה סיימו את תפקידה של קדימה כאלטרנטיבה", אמר רמון בראיון בגלי צה"ל.

רמון תקף בחריפות את מופז, שלדבריו, הוביל את קדימה לחרפה. לכלי התקשורת אמר רמון: "קדימה תיעלם בצורה כזו או אחרת. אמרתי בעבר שאם מופז ייבחר, קדימה תתרסק. הם ויתרו על התפקיד של קדימה - להיות או מפלגת שלטון או אלטרנטיבה לשלטון".

עוד בנושא:
הפרעת קשב • כך התרסקה ועדת פלסנר • גם עו"ד יעקב ויינרוט פרש
דרמה פוליטית: נתניהו פירק את ועדת פלסנר • סערה

רמון הוסיף כי למעשה מאז שנבחר מופז הוא עסוק בחיפוש אלטרנטיבה לממשלת נתניהו, "ראש הממשלה הכי כושל שהיה לנו מאז גולדה מאיר", רמון גם הבהיר כי את כניסתו של מופז לממשלת נתניהו הוא ראה מראש ככישלון, וגם אם מופז יפרוש מהממשלה כעת על רקע גיוס החרדים - הוא כבר נכשל.

לא מן הנמנע כי רמון מכין את התשתית למפלגה עבור ציפי לבני, שתצטרף אליו בהמשך, באם המהלך יצליח. יתכן גם כי יצליח לגבש קבוצה של שבעה חברי כנסת מ'קדימה' שיפרשו ויעברו למפלגה החדשה שיקים.

קדימה תוקפת: "מורשע בפלילים שלא יטיף מוסר"

במפלגת קדימה תקפו את רמון על הצעד, והזכירו את הרשעתו: "אדם המורשע בפלילים שלא יטיף מוסר לאחרים. תמוה שאדם מורשע מתיימר להקים מפלגה בישראל ולהבטיח פוליטיקה חדשה ונקיה. זה לא עובר מוסרית וזה לא עובר ציבורית. קדימה מנהלת בימים אלה את המאבק למען השוויון בנטל, על מנת ליצור משוואה חדשה ושוויונית בנשיאה בנטל, כפי שהבטיחה עם כניסתה לממשלת האחדות, ולא תיתן לרעשי רקע של עסקנים פוליטיים להפריע לה".

אלא שלא כולם בקדימה מתנגדים לצעד, ח"כ שלמה מולה הודיע: "ממחר בבוקר אני רואה את עצמי כאופוזיציה ומצביע נגד הממשלה. ראש הממשלה רמס את כבוד קדימה והפך את ועדת פלסנר ללא רלוונטית בזה שהוא בחר ללכת עם החרדים והמתנחלים. על קדימה לפרוש מהממשלה מיידית. חברי קדימה שהטיפו לכניסה לממשלת האחדות ותקפו על כך את ציפי לבני, צריכים היום להבין את טעותם ואף לבקש את סליחתה".

ח"כ נינו אבסדזה הצטרפה גם היא לצעד, והודיעה כי היא לא רואה מה יש לה לחפש בקואליציה, והיא מתכוונת להמשיך ולהצביע נגדה, "במטרה לייצג את העמדות האמיתיות של מצביעי קדימה". היא גם קראה לחברי המפלגה לפרוש מהקואליציה או לחפש פלטפורמות פוליטיות חלופיות.

שלי יחימוביץ', יו"ר העבודה, הודיעה כי קתבל בזרועות פתוחות את מורדי קדימה לאופוזיציה, ועד שיפרשו בכמות שתאפשר להם להקים סיעה - הם יקבלו מכסות חקיקה ושאר אמצעים שיידרשו להבטיח שלא ייפגעו מהפרישה.
חיים רמון מרכז מפלגה ציפי לבני שאול מופז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד