ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"משיכת כספי פיצויים - מגלחת חצי מהפנסיה"

כלכלנים מזהירים: אל תגעו בפנסיה • ששינסקי: "משיכת כספי הפיצויים מגלחת מחצית מהפנסיה" • דומיניסני: "הרזרבה של הביטוח הלאומי תתחיל להתכלות בעוד 12 שנה"

"משיכת כספי פיצויים - מגלחת חצי מהפנסיה"

בכנס קיסריה, שהתקיים השנה דווקא בים המלח, אמר הפרופ' ששינסקי, שבעבר חקר את מודל הפנסיה הישראלי, כי התופעה בה עובדים שזכאים לפיצויים בוחרים למשוך אותם, חייבת להיפסק.

לדברי ששינסקי: "משיכת כספי הפיצויים על ידי העובדים, בעיקר מהשכבות החלשות, מגלחת להם חצי מהפנסיה". הוא קרא לאוצר ולממונה על שוק ההון לפעול בנושא. הממונה, עודד שריג, שנכח בכנס, הסכים עם ששינסקי ואמר כי "צריך להגביל את יכולת המשיכה של כספי הפיצויים".

איש הביטוח החרדי חנוך הירשוביץ מסביר: "העובדה שאנשים מנצלים את אפשרות פדיון כספי הפיצויים בעת עזיבת עבודה עומדת להם לרועץ. זו היא עצת אחיתופל לפדות כספים בעת עזיבת עבודה שכן זה מקטין בכמחצית את הפנסיה העתידית. אנשים נוטים לחשוב שיש להם פנסיה ובנוסף גם פיצויים. הם טועים בגדול. חייבים להבין שהפנסיה האמיתית מורכבת מכספי הפיצויים והתגמולים גם יחד".

מתברר שגם הביטוח הלאומי לא יוכל לשמש ביטחון עבור העובדים שיפרשו לפנסיה בדור הבא. דברים שאמרה בכנס אסתר דומיניסני, מנכ"לית הביטוח הלאומי לשעבר, מעידים עד כמה המצב גרוע. לדברי דומיניסני "לשני שליש מהאוכלוסייה אין כלל פנסיה ולא בטוח שהביטוח הלאומי יוכל לממן קצבאות זקנה בדורות הבאים. בעוד 12 שנה תתחיל הרזרבה של הביטוח הלאומי להתכלות ובתוך 40 שנה הוא יתקשה לשלם קצבאות".
פנסיה כנס קיסריה פיצויים ששינסקי דומיניסיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד