י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פלסטינים פגעו בעתיקות תל חברון

ככל הנראה, הערבים רצו לחסום שביל המשמש מעבר לטרקטורון תחזוקה של האתר הארכיאולוגי במקום • תושבי חברון: לאחרונה גוברים נסיונות התגרות ביהודים

צילום: חיים בלייכר - סוכנות תצפית
צילום: חיים בלייכר - סוכנות תצפית



הבוקר התגלה על ידי תושבי היישוב היהודי בחברון כי פלסטינים דירדרו שתי אבנים מחומת העיר העתיקה בצד שביל שעולה ממעיין אברהם לכיוון אתר "חומות הענקים". כך מדווחת סוכנות הידיעות תצפית.

החומה שהערבים פגעו בה היא המשך של חומות העיר העתיקה חברון ומתוארכת ארכיאולכית לתקופת האבות.

ככל הנראה, הערבים רצו לחסום שביל המשמש מעבר לטרקטורון תחזוקה של האתר הארכיאולוגי במקום, ולכן הם הפילו את האבנים.

תושבי היישוב היהודי בחברון מסרו לסוכנות תצפית כי לאחרונה גוברים נסיונות התגרות ביהודים ופגיעה בעתיקות תל חברון על ידי חבורת אנרכיסטים אירופאים, שחברו לקבוצת אנרכיסטים פלסטינים שבקרשם עומד בחור בשם עיסא.

תושבי חברון מוסיפים כי הקבוצה התנחלה ללא כל אישורים בבית השייך לערבי ישראלי שנבנה לפני 25 שנה באופן לא חוקי על תל העתיקות בחברון סמוך לאדמות ישי. וננטש מיושביו.

חבורה זו אחראית לפרובוקציות רבות באזור חברון רבתי, ובכללן חדירה של אנכרסטים ופלסטינים לשכונת בית הדסה לפני כ3 שבועות, פגיעות חוזרות במעיין אברהם, ריסוס כתובות גרפיטי על גבי עתיקות, מחיקת סימוני דרך של שביל חברון המקראית, התססה של נוער ערבי כנגד היהודים וצה"ל, התגרות וצילום בלתי פוסק של תנועות הצבא וכוחות הביטחון המגנים על השכונות היהודיות בעיר, והשיא בתקיפתו של נער יהודי שהתבודד באדמות ישי אתמול ובריחת התוקף הפלסטיני לאותו לבית שקבוצת האנרכיסטים הזו התיישבה בו.
חברון עיר עתיקה חומה ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד