י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עד המדינה: אורי לופוליאנסקי קיבל 2 מיליון שקל ליד שרה

פרשת הולילנד • עד המדינה בעדותו על חלקו של לופוליאנסקי: "סוכם שבכפוף לאישור של צ'רני ינתנו לו כספים ל'יד שרה'" • "הייתי בחתונות ילדיו" • בפנים: העדות המלאה

לופוליאנסקי ושמחיוף בבית המשפט. צילום: פלאש 90
לופוליאנסקי ושמחיוף בבית המשפט. צילום: פלאש 90



שלב העדויות בפרשת 'הולילנד' נכנס ליומו השלישי: ש.ד. עד המדינה, המשיך למסור את עדותו בפני שופט בית המשפט המחוזי, דוד רוזן. היום (ג) הוא התייחס באריכות לסכומי השוחד שהועברו לאורי לופוליאנסקי.

"אמרתי להלל צ'רני שהמשמעות של אורי לופוליאנסקי לפרויקט היא גדולה ביותר", העיד. "בדיוק כמו של אהוד אולמרט. סוכם שבכפוף לאישור שיינתן מפעם לפעם בידי צ'רני, יינתנו לו כספים עבור 'יד שרה'. הוא אמר שהוא מבקש תרומות ליד שרה, שזה הדבר היקר ביותר בחייו ושאין לה מימון ממשלתי".

אורי לופוליאנסקי היה אז יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה והממונה על אגף ההנדסה בתקופת כהונתו של אולמרט כראש העירייה. לטענתו של עד המדינה, היקף התרומות ל'יד שרה' היה בין 2 ל 2.5 מיליון שקל, מתוך סכום כולל של שוחד בסך 8.9 מיליון שקל.

"אמרתי ללופוליאנסקי שאנחנו מאוד מעוניינים בכל עזרה שהוא יוכל להגיש לנו לקידום הפרויקט. בפגישה הראשונה הוא אמר שאינו מכיר במיוחד את פרויקט 'הולילנד', אבל הוא לא נראה לו מתאים לירושלים מבחינת סדרי הגודל של הבנייה. ביקשתי ממנו להיפגש עם האדריכלים כדי להציג בפניו את הפרויקט. באותה פגישה הוא הביע אי אלו התלבטויות אם להסכים לתוכניות הללו, אבל כעבור עוד פגישה הוא השתכנע. מיד אחרי זה הועברו לו תרומות ליד שרה".

עוד הוסיף העד כי הוא זה שהעלה בפני לופוליאנסקי את האפשרות של מתן תרומות ליד שרה, ולאחר מכן התבקש לתרום לסניפי הארגון בהרצליה ובבאר שבע, להקמת בית כנסת בירושלים, לרכישת כסאות גלגלים ולרכישת ארון קודש. לדבריו, לאחר פניותיו של לופוליאנסקי, הוא היה מעדכן את צ'רני ומסכם איתו על פני כמה תשלומים תתפרס התרומה - במידה והסכום היה גדול. לדבריו הוא אף השתתף בחתונות ילדיו של לופוליאנסקי ונתן לכל אחד מהם צ'ק בסך 5,000 שקל.

"עוד לא היה דבר כזה, של תב"ע בסדר גודל כזה, שיקח כל כך מעט זמן בוועדה המקומית. דבר נוסף היה בביטול ישיבת התנגדויות והעברתן לוועדה המחוזית".

לדבריו, הוא שוחח עם אולמרט ולופוליאנסקי מיד לאחר הגשת תב"ע ד' וביקש לקדם אותה. הוא הזכיר, כי לופוליאנסקי היה ממונה על אגף ההנדסה, וכי מהנדס העיר דאז, אורי בן-אשר, לא תמך בתוכנית. "לכן פחות או יותר כופפו לו את היד כדי שיתמוך בה", העיד. עוד אמר, כי לופוליאנסקי סייע גם בהעברת תב"ע ה' ותב"ע ו' כאשר שימש כראש העירייה.
הולילנד עד המדינה אהוד אולמרט אורי לופוליאנסקי אלי שמחיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד