כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"אמרו שאסבול יותר אם אחיה" • יוסף שוורץ, ראיון

יום לאחר סעודת ההודיה על החלמתו, מספר הרב שוורץ על התאונה, הטיפולים שעבר והשמחה הגדולה בשחרורו מבית החולים • "כל אחד מהילדים חשב שאולי יהיה יתום"

הרב יוסף שוורץ. צילום: בחדרי חרדים
הרב יוסף שוורץ. צילום: בחדרי חרדים



בערב פסח האחרון נפצע האברך הרב יוסף שוורץ, תושב מודיעין עילית, באורח קשה מאוד. שוורץ יצא מביתו לרכבו שחנה בסמוך, כשהוא ניגש למושב הנהג מהצד הסמוך לכביש, אוטובוס שעבר במקום פגע בו בעוצמה רבה. כתוצאה מהפגיעה עף שוורץ למרחק ונלכד מתחת לרכב סמוך.

הוא פונה לבית החולים 'תל השומר', ובמשך שבועות ארוכים שכב מחוסר הכרה כשהוא מורדם ומונשם. בכל רחבי הארץ התפללו לרפואתו, ואכן, ביום חמישי האחרון הוא שוחרר סופית מבית החולים ושב לביתו. הרופאים הגדירו את שחרורו 'נס רפואי'.

אתמול, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בהרחבה, נערכה סעודת הודיה בקרב בני קהילתו - קהילת ברסלב, ב'קלויז' שבמודיעין עילית.

"הכל בזכות התפילות, אין דרך אחרת להסביר את מה שעברתי", הוא אומר היום (ג) בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים'. "הרופאים נשארו פעורי פה, המומים, ללא הסברים רפואיים כששוחררתי מבית החולים".

האברך יוסף בן מלכה שוורץ • סיקור נרחב באתר 'בחדרי חרדים':
מודיעין עילית: אברך נפצע קשה מפגיעת אוטובוס
מכתבה של אשת האברך הפצוע: "הצילו. חמלו על ילדי"
ר' יוסף שוורץ מתאושש • "מודים לאלפי המתפללים"
ברכפלד: האברך שנפצע אנוש מאוטובוס ישוב לביתו לשבת
ומי תלה מודעות על סעודת ההודיה? האברך שהחלים
ניצול הפטיש וניצול התאונה רקדו יחדיו • גלריה מרגשת

אמש חגגו בקהילת ברסלב את שחרורו של שוורץ, "השמחה הייתה גדולה, כולם אמרו לי שגם אחרי שאתה עובר תאונה כה קשה זה תיקון עבורי. אני החלמתי תוך זמן כל כך קצר, זה סימן משמיים, יש אנשים שעוברים תאונות דרכים ולוקח להם שנים על גבי שנים להשתקם".

בערב חג השבועות הוא התעורר לראשונה, "אני לא זוכר כלום מיום התאונה", הוא אומר. "כשהתעוררתי ידעתי שאני מאושפז בבית החולים, שעברתי תאונת דרכים ואני כבר לא בסכנה, אך לא זכרתי כלום מאותו יום. ניסתי להיזכר בכל מיני דברים שעשיתי בעבודה, במשרד או סידורים לפני פסח ביום התאונה אך גם את אלו שכחתי".

על הדקות שבהן התעורר: "המצב היה מצוין, הדיבור היה רהוט, יכולתי לכתוב, לא הרגשתי חסרון. זה היה נס גדול, הצוות הרפואי חזר על כך אלף פעמים. הם בהתחלה לא נתנו לי יותר מידי סיכויים, אמרו שהמצב הטוב ביותר שאצא נכה ומשותק בכל חלק גוף השמאלי".

"אמרו שאני אסבול יותר אם אחיה"

אחד מהעסקנים הרפואיים שדאג לטיפול המסור של הרופאים בבית החולים 'תל השומר', סיפר אתמול לשוורץ, כי ביום הראשון לאשפוזו הוא נגש לרופאים וביקש מהם שיעניקו לו טיפול מסור, "הם אמרו לו שאני יסבול יותר אם אני אחיה. כשהתעוררתי הוא החזיר אותי לצוות הרפואי בטיפול נמרץ, הם לא האמינו".

בימים אלו הוא ממשיך להשתקם, "בשלב הזה אני ממעט לצאת מהבית, כמה שיותר לנוח, מקבל טיפול רפואי מסוים מידי יום. אני מאד רוצה לעבוד אך אשתי אוסרת עליי. זו תקופה קשה מאד עבורי, אני טיפוס שעובד ונחשב לפעיל, ופתאום אני צריך להעביר את הזמן בבית. אני משתדל ללמוד כמה שיותר בבית המדרש ומקווה לעבור את התקופה הזו במהרה".

• אתה כועס על נהג האוטובוס שפגע בך?

"אני משתדל לא לחשוב על זה, אמרו לי שזה יכול לגרום לי פחדים אם אנסה לשחזר מה היה שם. אני לא בטוח שהוא היה אשם בתאונה. כל מיני אנשים סיפרו לי מה בדיוק אירע שם אך זה לא עולה בזכרוני".

השבת הוא הגיע בפעם השנייה לעיר מגוריו, "אמרתי לאשתי שאין לי מושג מהיכן היא שאבה את הכוחות להמשיך בגידול הילדים, חשבתי שכל אחד מהם יהיה במשבר, בכל אופן כל אחד עבר לו בראש אולי הוא יצטרך להיות יתום, אך למרות הכל הם שמחים, החיים מתנהלים כרגיל".
יוסף שוורץ תאונת דרכים מודיעין עילית ברסלב תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד