ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כוכבי כשרות • כך ידרגו הרבנים את בתי המלון

ועדת רבנים חדשה שיוזם הרב יונה מצגר, תדרג את המלונות לפי היחס לנופש הדתי • מקפידים על צניעות? קיבלתם 5 כוכבים • מעסיקים גויים במטבח? תסתפקו בשניים

מלון. צילום אילוסטרציה
מלון. צילום אילוסטרציה

ועדת רבנים מהרבנות הראשית מגבשת קריטריונים חדשים למתן כשרות לבתי המלון בישראל, ביוזמת הרב הראשי לישראל הגר"י מצגר.

עד היום, הרבנות נותנת הכשרות לא ירדה לפרטי האירוח במלון. מעתה, מלון שיהיה סימפטי לנופש בעל אורח חיים דתי, כמו הימנעות מהעסקת גויים במטבח וכבוד השבת, ישודרג ויקבל 'כוכבי כשרות' - בין שניים לחמישה.

על פי דיווח של העיתונאי חיים גריידינגר ב'מעריב', מלון בעל תעודת כשרות סטנדרטית יזכה לשני כוכבים, שלושה כוכבים יוענקו למלון שלא יעסיק גויים בהכנת האוכל, ארבעה כוכבים יוענקו למלון שיזמין בשר רק מאטליז מהודר, ואילו בחמישה כוכבים יתפאר מלון ששומר שבת וצניעות ומקפיד על לבושם הצנוע של עובדיו ואוסר דיבור בטלפון והשמעת מוזיקה בשבת בשטחים הציבוריים של המלון.

גורם ברבנות הראשית אמר ל'מעריב', כי ישנן תקלות כשרות חמורות שנובעות מהעסקת הגויים. הוא הוסיף כי מתן הכוכבים אינו כפייה דתית, אלא שירות לציבור הנופשים שומרי הדת מהארץ ומחו"ל.

מלשכתו של הרב מצגר נמסר: "מדובר בנושא שנמצא בשלב בדיקה ראשונית ולא ברור אם הדבר ייצא בסופו של דבר אל הפועל. בכל מקרה לא תהיה חובה לבתי המלון להשתתף בדירוג המדובר. המטרה היא ליצור תחרות חיובית שתתרום למקסום האפשרות של יהודים שומרי מצוות לבלות במלונות בישראל, תוך אפשרות לבחור את רמת הכשרות והאווירה הידידותית הכוללת כלפי המסורת והערכים היהודיים".
בית מלון כשרות הרב מצגר כוכבים גלאט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד