כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גפני תוקף: "לא היה גיבוב של רוע ורשעות כמו הדו"ח הזה"

הח"כים החרדים במתקפה על המלצות פלסנר • השר אטיאס: "היומרה של פלסנר הובילה למסקנה קיצונית" • ח"כ אורי מקלב: "שנאתו האובססיבית לא הייתה מביישת את שונאי ישראל"

גפני בכנסת. צילום: פלאש90
גפני בכנסת. צילום: פלאש90

ח"כ ישראל אייכלר היה ראשון המגיבים על המלצות ועדת פלסנר: "המסקנות מוכיחות כי המטרה הייתה נעולה מראש - לחסל את תקציב הישיבות ולא מציאת דרך לשיוויון בנטל".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הגיב: "לא היה גיבוב של רוע ורשעות כמו הדו"ח הזה. עמדתו האישית של פלסנר הייתה מוכרת לנו ומסקנותיו היו ידועות מראש.

"בשם השוויון היה ראוי להפחית מהתקציב של 7 מיליארד ש"ח להשכלה הגבוהה בגין סטודנטים שלא ישרתו ולהטיל עליהם סנקציות אישיות".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הגיב ואמר כי "במשך תקופה ארוכה מנהל ח"כ יוחנן פלסנר מסע רדיפה ושיסוי נגד ציבור לומדי התורה בישראל. שנאתו האובססיבית, התורשתית והתהומית לא הייתה מביישת את שונאי ישראל הגויים, גוזרי הגזרות של העם היהודי בדורות עברו".

"על מנת להחדיר את ארסו, הוא מפריס פרסה ואף מעלה גרה כאומר 'טהור אני', בעוד הוא מציג עצמו כאיש ערכים, אולם כנחש הוא מעליל עלילות נבזות, מעוות נתונים ומציג מצגות שווא אשר אין בינם לבין האמת ולא כלום".

"אסור לשכוח מניין בא מינויו של פלסנר ליו"ר הוועדה, לא מדובר במינוי מקצועי אלא מתוך הכרח פוליטי ולא אובייקטיבי"

"כמי שהיה מונע משנאתו העזה ללומדי התורה, כבר בתחילה ניסה להוכיח כי רובם של מוסדות התורה לא עמדו בביקורות הרשמיות, דבר שהוכח עד מהרה כעלילת שווא. כל זאת לא הפריע לח"כ פלסנר לנקוט בדרישות לסנקציות אכזריות וקשות נגד לומדי התורה, מתוך מטרה לגזות מפיהם את פת לחמם ולזנב בהם בכל דרך".

"במסקנות הוועדה אין כל חידוש, שכן מדובר במיחזור מסקנות ועדת המשנה ליישום חוק טל – ועדת היחיד שפלנסר עמד בראשה ושפעלה בעידודם ובתמיכתם של גופים ועמותות שונאי דת. מלכתחילה ידענו את הלך הרוח ולכן לא השתתפנו בהצגה שערך, כאשר גם מי שהיה בתחילה תמים והשתתף בדיונים, הבין את עורמתו של פלסנר והתפטר מחברות בה".

"ח"כ פלסנר מונע משנאה תהומית ואינו חושש להוביל מדינה שלמה לקיטוב ולהביא לפרוד עמוק בעם, כאשר בעיות חמורות של ביטחון, כלכלה, חינוך וביטחון פנים עומדים לפתחה של המדינה. מסקנות הוועדה אינן נוגעות אלינו ולא ישפיעו עלינו במאומה. עם ישראל שבכל הדורות, חרף הגזירות והרדיפות, שמר על תורתו והמשיך בלימוד התורה במסירות נפש, ימשיך גם כעת בתלמודו וימית עצמו באוהלה של תורה, למרות איומי הגזירות והרדיפות. עם ישראל חי וקיים אוחז במורשת הנצח של תורת ישראל!".


יו"ר סיעת ש"ס, השר אלי ישי, אמר כי "שוב הוכח היום כי כל מטרת הקמת ועדת פלסנר הייתה לצרכי פריימריז ופחד מפלגת קדימה מבחירות, כתב הפלסתר שהוציאה ועדת היחיד, הינו מסמך חובבני וקיצוני המתעלם ממורכבות הנושא, ומונע מהתלהמות והתלהבות".

השר אריאל אטיאס הגיב בחשבון ה'פייסבוק' שלו: "היומרה של ח"כ פלסנר להבין תהליכים מורכבים בתוך הציבור החרדי הובילה אותו למסקנה קיצונית שמשמעותה סגירת 80% מהמוסדות התורניים בתוך 4 שנים (!). בתוך 4 שנים לא משנים תהליכים שנמשכים 60 שנה. אחרי זה פלסנר עוד רוצה לקרוא לדו"ח שלו מאוזן.

"אני מבין שחלק מהציבור הישראלי לא מבין את לומדי התורה, אבל אנחנו מאמינים באמונה שלמה שלימוד התורה חשוב לעם היהודי ומבדל ומייחד אותנו מאומות העולם. אני משוכנע שאם נשנה את החלקים הקיצוניים בדו"ח, ואם רוצים להגיע לפיתרון מתוך הבנה שלשינוי הנדרש מחוייבת הסכמה רחבה, ניתן להגיע אליו בהליך מדורג כך שבסוף יהיה חוק שישנה את המצב באופן משמעותי מחוק טל המקורי".

יו"ר סיעת ש"ס, השר אלי ישי הגיב: "שוב הוכח היום כי כל מטרת הקמת ועדת פלסנר הייתה לצרכי פריימריז ופחד מפלגת קדימה מבחירות, כתב הפלסתר שהוציאה ועדת היחיד, הינו מסמך חובבני וקיצוני המתעלם ממורכבות הנושא, ומונע מהתלהמות והתלהבות".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב הגיב לדו"ח ועדת פלסנר: "במשך תקופה ארוכה מנהל ח"כ יוחנן פלסנר מסע רדיפה ושיסוי נגד ציבור לומדי התורה בישראל. שנאתו האובססיבית, התורשתית והתהומית לא הייתה מביישת את שונאי ישראל הגויים, גוזרי הגזרות של העם היהודי בדורות עברו.

"על מנת להחדיר את ארסו, הוא מפריס פרסה ואף מעלה גרה כאומר 'טהור אני', בעוד הוא מציג עצמו כאיש ערכים, אולם כנחש הוא מעליל עלילות נבזות, מעוות נתונים ומציג מצגות שווא אשר אין בינם לבין האמת ולא כלום.

"אסור לשכוח מניין בא מינויו של פלסנר ליו"ר הוועדה, לא מדובר במינוי מקצועי אלא מתוך הכרח פוליטי ולא אובייקטיבי.

"כמי שהיה מונע משנאתו העזה ללומדי התורה, כבר בתחילה ניסה להוכיח כי רובם של מוסדות התורה לא עמדו בביקורות הרשמיות, דבר שהוכח עד מהרה כעלילת שווא. כל זאת לא הפריע לח"כ פלסנר לנקוט בדרישות לסנקציות אכזריות וקשות נגד לומדי התורה, מתוך מטרה לגזות מפיהם את פת לחמם ולזנב בהם בכל דרך.

"במסקנות הוועדה אין כל חידוש, שכן מדובר במיחזור מסקנות ועדת המשנה ליישום חוק טל – ועדת היחיד שפלנסר עמד בראשה ושפעלה בעידודם ובתמיכתם של גופים ועמותות שונאי דת. מלכתחילה ידענו את הלך הרוח ולכן לא השתתפנו בהצגה שערך, כאשר גם מי שהיה בתחילה תמים והשתתף בדיונים, הבין את עורמתו של פלסנר והתפטר מחברות בה.

"ח"כ פלסנר מונע משנאה תהומית ואינו חושש להוביל מדינה שלמה לקיטוב ולהביא לפרוד עמוק בעם, כאשר בעיות חמורות של ביטחון, כלכלה, חינוך וביטחון פנים עומדים לפתחה של המדינה. מסקנות הוועדה אינן נוגעות אלינו ולא ישפיעו עלינו במאומה. עם ישראל שבכל הדורות, חרף הגזירות והרדיפות, שמר על תורתו והמשיך בלימוד התורה במסירות נפש, ימשיך גם כעת בתלמודו וימית עצמו באוהלה של תורה, למרות איומי הגזירות והרדיפות. עם ישראל חי וקיים אוחז במורשת הנצח של תורת ישראל!".
דו''ח פלסנר משה גפני ישראל אייכלר אריאל אטיאס תגובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד