כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כ-5,500 בני אדם נפגעים בממוצע בתאונות דרכים בקיץ בערים

על פי הנתונים, 48,623 בני אדם נפגעו בשלושת חודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט), בתאונות דרכים בערים, בתשע השנים האחרונות. מנכ"ל אור ירוק: "המספר הזה צריך להדליק נורת אזהרה לראשי הרשויות".

כ-5,500 בני אדם נפגעים בממוצע בתאונות דרכים בקיץ בערים
אנשי בעק

5,402 בני אדם נפגעים בממוצע, בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט), בערים. כך עולה מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנתונים מתייחסים לשנים 2003-2011. מהנתונים עולה עוד, כי 48,623 בני אדם, נפגעו בשלושת חודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט), בתאונות דרכים בערים, בתשע השנים האחרונות.

החופש הגדול החל ומיליון וחצי ילדים ובני נוער צפויים לפקוד את הקניונים, הפארקים ומרכזי הבילוי. אל הילדים יצטרפו ההורים, וחודשים יולי ואוגוסט, צפויים להיות החודשים שבהם יפקדו המשפחות את שמורות הטבע, הנחלים והגנים. מנתוני ההיפגעות לפי חודשים עולה כי בסך הכול ינואר, הוא החודש עם מספר הנפגעים הרב ביותר בתשע השנים האחרונות מתאונות דרכים– 17,307. אחריו נמצאים חודש מרץ- 16,783 נפגעים, חודש מאי- 16,684 נפגעים, חודש יוני- 16,625 נפגעים וחודש יולי- 16,286 נפגעים. (הנתונים מתייחסים לשנים 2003-2011)

בפילוח הרוגים מתאונות דרכים לפי חודשים, בתשע השנים האחרונות בערים, עולה כי מרץ הוא החודש שבו נהרגים הכי הרבה בני אדם מתאונות דרכים – 140. ביוני נהרגו 139 בני אדם מתאונות דרכים בערים, וחודש מאי גבה את חייהם של 132 בני אדם מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המספר הזה צריך להדליק נורת אזהרה לראשי הרשויות. בתקופת הקיץ נדרש מהפיקוח העירוני להיות יותר ברחובות ולהגביר את הסיורים. על ההורים להשגיח על הילדים, כדי לשמור על בטיחותם."

מאי הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתל אביב מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות – 2715. דצמבר הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בירושלים מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות –1685. ינואר הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בחיפה מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות – 1359. יולי הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בבאר שבע מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות –926. ינואר הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בפתח תקוה מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות – 650. מאי הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בחולון מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות – 577. דצמבר הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם באשדוד מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות – 527. ינואר הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם ברמת גן מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות – 509. מאי הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בראשון לציון מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות –488. מאי הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בנתניה מתאונות דרכים, בתשע השנים האחרונות – 440.

חודשי הקיץ מאופיינים בחום כבד אשר משפיע על ערנות הנהג. חודשים יולי ואוגוסט הם חודשי החופשה, כאשר משפחות רבות מטיילות בארץ ונמצאות הרבה בכבישים. כדי לחזור הביתה בשלום, יש לשמור על ערנות וסבלנות בכביש, לא להשתמש בטלפון הסלולארי בזמן הנהיגה ולהקפיד על מהירות הנסיעה.
אור ירוק חום יולי אוגוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד