י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מופז: הכדור אצל ביבי • סקר של קדימה צופה התרסקות

יו"ר קדימה זעם על פירוק ועדת פלסנר ודרש: "הכרעה תוך ימים" • אבל גם הוא יודע שאין לו לאן ללכת: סקר קובע - קדימה מתרסקת • נתניהו יציע: צוות מיוחד למתווה מוסכם

מופז במסיבת העיתונאים. צילום: קובי הר-צבי
מופז במסיבת העיתונאים. צילום: קובי הר-צבי

זמן קצר לאחר פרסום דו"ח פלסנר, שעוקר מכל משמעות על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס היום (ד) יו"ר קדימה, שאול מופז, את סיעתו בכנסת ותקף בחריפות את נתניהו: "הודעת ראש הממשלה על פיזור הוועדה נעשתה בדרך חד צדדית תוך הפרה של ההסכם הקואליציוני".

מופז הכריז, כי הוא מצפה מראש הממשלה לאמץ את מסקנות הוועדה, והוסיף: "לא באנו לרדוף את הציבור החרדי. אינני עוין למי שתורתם אומנותם, אך הגיעה העת ליצירת אמנה חדשה. אני לא זקוק להטפות מוסר. המבחן שלי הוא הבנות והבנים שלי, הילדים שגידלנו וחינכנו. הנחנו את הבסיס לשינוי היסטורי. הכדור מצוי בידי ראש הממשלה, ומדובר בימים".




עם זאת, לפי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ולא אושר רשמית - ונחשף כאן לראשונה - הודעתו של מופז אינה שורפת את הגשרים ואין בה איום ממשי, וזאת לאחר שהגיעו אליו ממצאי סקר שהזמינו אנשיו, כדי לבדוק את דעת הקהל במקרה של פרישת הסיעה מהקואליציה והליכה לבחירות.

לפי ממצאי הסקר עולה, כי שום צעד, גם לא פרישה מהקואליציה בליווי קמפיין שיתקוף את נתניהו על 'שקריו' ודבקותו בחרדים, לא ישפר את מצבו של מופז. על פי הסקר, גם נושא השוויון בנטל לא יציל את 'קדימה', ולא יספק את המנדטים הדרושים.

עוד בנושא:
סערת הפרזיטים • ח"כ רותם: "לא התכוונתי ללומדי תורה"
הערוץ החשאי • "תן לי סולמות", התחנן בנימין נתניהו לנציג החרדי
המלצות פלסנר: רק 1,500 פטורים, סנקציות אישיות
גפני תוקף: "לא היה גיבוב של רוע ורשעות כמו הדו"ח הזה"

מופז הבין ככל הנראה שבאופוזיציה כבר אין לו מה לחפש, וההנחה הרווחת היא כי לאור הסקר מחד גיסא ובשל רצונו להישאר רלוונטי ולספק 'הישגים' מאידך גיסא, הוא יסתפק בכך שהציב אולטימטום לנתניהו. כפי הנראה ראש הממשלה יגיב בהתאם ויספק הבטחה מעורפלת, ובמקביל יוקם צוות שיגיע למתווה מוסכם, כזה שיהיה מקובל על נתניהו והחרדים, אך גם יוצג כהישג למופז.

מי ששמו עלה כאיש שיוביל את המתווה - אבל עדיין אין לכך אישור רישמי - הוא דוד עברי, בן 78, מי שהיה המפקד התשיעי של חיל האוויר וסגן הרמטכ"ל, כיהן גם כמנכ"ל משרד הביטחון, שגריר ישראל בארצות הברית, ועמד בראש המועצה לביטחון לאומי.

בינתיים, מאז אתמול מתקיימים מגעים בין הצדדים. נתן אשל מפעיל את כל מאמציו וקשריו בכדי לוודא את הישארותה של קדימה בממשלה. מי שבוחש בקדירה לצידו, במטרה לשמור על יציבות הקואליציה ולמנוע את פרישת מופז, הוא שר הביטחון אהוד ברק.

ברק יודע שסיכוייו להתברג באמצעות שריון בליכוד נמוכים, ובחירות ישיבו אותו ככל הנראה אל דירתו המרווחת על תקן מובטל. כיוון שכך, הוא מנצל כעת את כל יכולותיו ונסיונו בהתרת פלונטרים.

"ברק הוא אחד שיודע להסתבך, אבל הוא הגיע להשגים בצבא בזכות יכולתו לתמרן ולהיחלץ מכל פלונטר, ובזה נתן אשל יכול ללמוד אצלו כמה פרקים. אז כעת שניהם עובדים יחד קשה, כדי להתיר את הפלונטר, ולהשאיר את מופז בממשלה", אומר אחד ממקורביו.
ברק מופז נתניהו אשל דוד עברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד