כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חוזר מהקבר • גופת עראפת תוצא מהקבר ותעבור בדיקה

בעקבות תחקיר באל-ג'זירה הטוען כי הרודן הפלסטיני הורעל, הכריזה הרשות: נאפשר הוצאת גופתו של עראפת לבדיקה • רעייתו: "תמיד היו סימני שאלה על מותו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הרשות הפלסטינית הודיעה כי היא מסכימה להוציא את גופתו של יאסר ערפאת מקברה, בכדי לבדוק את נכונות הטענות על הרעלתו באמצעות רעל רדיואקטיבי.

נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אמר: "הרשות תמיד הייתה מוכנה לשתף פעולה ולפנות את הדרך לחקירה שתגיע לסיבות האמיתיות שהובילו למותו של ערפאת".

אתמול, שמונה שנים מאז מותו של ערפאת, פרסמה רשת אל-ג'זירה תחקיר המנסה לשפוך אור על נסיבות מותו של יו"ר הרשות הפלסטינית ב-11 בנובמבר 2004 בבית החולים הצבאי בפאריס. התחקיר התאפשר לאחר שאלמנתו של ערפאת, סוהא, אפשרה בפעם הראשונה לבדוק את חפציו.

בגופתו של ערפאת לא נערכה נתיחה, אולם בבדיקות שנערכו במהלך אשפוזו לא נמצאו סימנים להרעלה. כפועל יוצא מכך, נפוצו שמועות שונות לפיהן ערפאת מת מסרטן, שחמת הכבד ועוד. כחלק מהתחקיר שערכה אל-ג'זירה בדקו מומחים בבית החולים את החפצים שעמם הגיע ערפאת לפאריס. בין היתר נלקחו דגימות משיערו של ערפאת, מבגדיו, ממברשת השיניים ומהכפיה שלו.

עוד בנושא:
האם רעל רדיואקטיבי הרג את יאסר עראפת? • צפו

לדברי אל-ג'זירה, הבדיקות גילו רמות גבוהות של חומר רדיואקטיבי בשם פולוניום-210, לעתים עד פי עשרה מהנורמה. "אני יכול לאשר שמדדנו רמות גבוהות באופן לא מוסבר של פולוניום-210 בחפציו של מר ערפאת ובדגימות מנוזלי גופו", אמר מנהל המכון, ד"ר פרנסואה בושו. לדבריו, בבדיקה לא התגלו מתכות כבדות או רעלים קונוונציונליים.

"אי אפשר להשאיר את התיק הזה פתוח לעד. הגיע הזמן לקבל תשובות ברורות", אמרה סוהא ערפאת, רעייתו. "יאסר ערפאת היה נשיא נבחר וזה תפקידן של הרשות והליגה הערבית והאו"ם לחשוף את הסוד העומד מאחורי מותו. העם הפלסטיני תמיד העלה סימני שאלה על נסיבות המוות. עכשיו קיבלנו תשובות המחייבות את השלמת התמונה. רק מדינה שיש לה יכולת גרעינית יכולה להפיק חומר מסוג זה".
עראפת קבר הרעלה בדיקה גופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד