י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המשפחות השכולות: מטייחים דו"ח אסון הכרמל

המשפחות השכולות נפגשו עם יו"ר הועדה לביקורת המדינה, אורי אריאל, שהבטיח: "אני לא אאפשר לדו"ח להתאדה. אם המבוקרים הראשיים לא יגיעו נשתמש בצו הבאה"

המבקר לשעבר מגיש את הדו"ל
המבקר לשעבר מגיש את הדו"ל

ימים אחדים חלפו מאז פורסם דו"ח המבקר על אסון הכרמל, ולמשפחות השכולות יש תחושה שדבר לא קרה.

היום (ד), לקראת ישיבת הועדה לביקורת המדינה בעניין הדו"ח, נפגשו חברי ועד המשפחות השכולות עם יו"ר הוועדה, ח"כ אורי אריאל. בפגישה, בה השתתפו נתן צידקי, מונדר נעאמנה, סרחאן נגיב ודיין דוד, הטיחו ההורים השכולים האשמות קשות כלפי מבקר המדינה היוצא, מיכה לינדשטראוס כמי שהתרשל בתפקידו.

נתן צידקאי, חותנו של ירון ברמי ז"ל, טען כי הדו"ח הינו טיוח, וכי לא נעשתה אף חקירה אמיתית על שהתרחש באסון האוטובוס. "המבקר עבד על כולם ובעיקר על התקשורת. משטרת ישראל ושרות בתי הסוהר הם שרצחו את ילדינו באוטובוס. המבקר לא חקר ניצולים מהאוטובוס". צידקאי הוסיף והאשים כי הניצולים אויימו על ידי השב"ס לא להעיד שאם כן יפוטרו, "המבקר החדש צריך להעניק להם חסינות ואז הם יסכימו לספר. לינדשטראוס כתב במפורש שמפאת כבודם של קציני המשטרה שנספו הוא לא יחקור את פעילותם באסון. ומה עם הכבוד שלנו?!" - תהה.

נג'יב סרחאן הוסיף ואמר כי דרישתם של המשפחות היא הקמת ועדת חקירה ממלכתית. "אי אפשר שהמדינה תעבור לסדר היום. הדו"ח נכנס למגירה ושום לקח לא נלמד. אנחנו לא מחפשים נקמה ולא עריפת ראשים, רק רוצים שהצדק יצא לאור. הכרמל חזר לשגרה אבל לא אנחנו. הוועדה צריכה לעזור לקבוע נורמות של לקיחת אחריות אמיתית".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, התייחס לדברים הקשים ואמר כי הטענות קשות וכואבות ביותר, אך עם זאת הוא אינו רואה כיצד במציאות הפוליטית היום תוקם ועדת חקירה ממלכתית. ח"כ אריאל הוסיף ואמר: "אחרי שנשמע את כל המבוקרים בדיון שיתקיים החודש, אבחן יחד עם חברי הוועדה בקשה לחוות דעת נוספת מהמבקר החדש להשלמת החקירה לאירועים שהובילו לאסון".

ח"כ אריאל התייחס גם לניסיונות לתאם מועד עם השרים וראש הממשלה להתייצבות בוועדה ואמר: "זכות הוועדה וגם חובתה להזמין את המבוקרים הראשיים לדיון. איני יכול לקבל מצב שהמבוקרים הראשיים לא יגיעו. האפשרות לצו הבאה נמצאת על השולחן אך אני מקווה מאוד שלא נגיע לכך, ניסיתי עד עכשיו לתאם מועד מוסכם ולא הצלחתי ולכן קבעתי מועד באופן עצמאי. יש המון גורמים שהיו רוצים לראות את הדו"ח מתאדה ואני לא אאפשר זאת. מדובר בנושא מהותי הנוגע לחיי אדם ואיני רואה מצב שהמבוקרים הראשיים לא יגיעו".
אסון הכרמל מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס אורי אריאל הוועדה לביקורת המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד