כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חוק לקידום נשים בעבודה יש, מימוש אין

למרות שנחקק חוק לקידום נשים בעבודה לפני כארבע שנים, החוק לא מומש עד היום • בתקציב שיועד לחוק - בסך 1.8 מיליון לשנה, לא נעשה עד כה כל שימוש

חוק לקידום נשים בעבודה יש, מימוש אין
פלאש 90

"החוק לעידוד שילוב נשים בעבודה אינו מיושם זה 4 שנים", כך טוענת היום (ד), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ציפי חוטובלי.


הוועדה לקידום האשה, דנה בחוק לעידוד שילוב וקידום נשים בעבודה והתאמת מקומות עבודה לנשים.

ח"כ חוטובלי אמרה כי "אם היה לי שוט וירטואלי, הייתי מפעילה אותו. למה לוקח ללשכה המשפטית של התמ"ת מיוני אשתקד עד היום, למעלה משנה, לתקן תקנות שהמועצה הציבורית כבר גיבשה?

"זהו חוק שבספר החוקים נראה נהדר", הוסיפה, "היינו אמורים לדעת בכל שנה מיהו המעסיק תומך ההורות ולהעניק לו מענק יפה או אות הוקרה, אבל הבשורה אינה מתממשת ואפילו התקנות טרם הוגשו, למרות שהתקציב אושר".

עו"ד רעות הררי ממשרד התמ"ת דיווחה לוועדה מהן אמות המידה להענקת המענקים ואותות ההכרה – מדיניות פורמלית של המעסיק בקידום שוויון מגדרי ואיזון עבודה-משפחה, פערי שכר בין נשים לגברים ופערים במספר שעות עבודה בחודש, גיוס וקידום, הכשרה ופיתוח קריירה, איזון עבודה-משפחה והיחס לנשים הרות, מיניקות ונשים בטיפולי פוריות.

אמות המידה גובשו על ידי המועצה הציבורית שהוקמה על פי החוק, והועברו ללשכה המשפטית לפני שנה.

עו"ד ניר ויינר מהלשכה המשפטית בתמ"ת הגיב כי, "כרגע התקנות בשלבים סופיים. יש עוד כמה נושאים לא סגורים. לא יכול לומר לוח זמנים מדויק מתי התקנות יאושרו. חלק מהנושאים חזרו להכרעת יו"ר המועצה. כשהניסוח יהיה סופי נעביר את התקנות לאישור הוועדה ולאישור משרד המשפטים".

התקציב שיועד לחוק הוא 1.8 מיליון לשנה. התקציב שלא נוצל עד כה נשמר וישמש למחקר.

המענק יהיה בגובה 500,000-700,000 ₪ למעסיק.

חלק מהתקציב יוקדש למחקר וחלק לקמפיין פרסומי. ייבחרו מעסיקים בארבע קטגוריות שונות – קטן, בינוני וגדול במגזר הפרטי, ומעסיק ציבורי שיקבל אות הוקרה ללא מענק. כן ייבחר מנכ"ל או מנהל משאבי אנוש מצטיין ויינתן מענק מיוחד לתוכנית לקידום נשים באוכלוסיות מיוחדות כגון נשים ערביות, חרדיות, חד הוריות, נשים מבוגרות או נשים עם מוגבלויות.
ציפי חוטובלי קידום אשה חוק תמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד