י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אורזים לטיסה? אל תשכחו את 'מחיצות הצניעות'

ועדת הרבנים לענייני תחבורה משווקת מחיצות מפוליגל המיועדות לטסים לחו"ל • בתפריט: מניעת בעיות צניעות והסתרת הסרטים המוקרנים במטוס • "חילקנו כבר יותר מאלף"

באדיבות: המייל האדום, חדשות 2 באינטרנט
באדיבות: המייל האדום, חדשות 2 באינטרנט

טסים לחו"ל? 'ועדת הרבנים לענייני תחבורה' מזהירה: שמרו על העיניים.

בפניה לציבור החרדי קוראת הועדה למשפחות ולנוסעים חרדים המתכננים לטוס בקיץ הקרוב ליעדים בעולם - להצטייד במחיצה מיוחדת שתמנע מהם התמודדות עם בעיות צניעות, וצפייה בסרטים במהלך הטיסה.

"לדאבון לב גדולה המכשלה בטיסות לחו"ל שמקרינים לעיני עם קודש, סרטים מכוערים המשחיתים את הנפש ואסורים בראיה", נכתב במודעה שפרסמה הוועדה. "עיקר הקושי הוא בטיסות לאירופה בגלל מסכים מרכזיים המותקנים ברוב המטוסים, אך גם בטיסות לארה"ב שבהן יש מסכים אישיים קיימות בעיות צניעות".

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה, כי מדובר ביוזמה יחסית חדשה. בועדה מציעים בחודשים האחרונים מחיצות העשויות מפוליגל עבור ציבור הנוסעים. לטענתם, "ההיענות גדלה מחודש לחודש". המחיצה עצמה, כך מתברר, מתלבשת בקלות באמצעות סקוטצ' על המושב והיא פותרת הן את בעיית הצניעות והן את בעיית הסרטים. על פי המודעה, "היא נותנת אפשרות ללמוד ולהתפלל כהלכה".

גובה המחיצה הוא 35 ס"מ ורוחבה הוא 80 ס"מ. משני צדדיה יוצאות כנפיים שמסתירות את הנוסעים היושבים סביבך ואת מסכי הסרטים האישיים שלהם. מהבירור עולה כי ישנה אפשרות להאריך את הכנפיים במידת הצורך.

"עד כה חילקנו 1000 מחיצות, ובכל אחת מהן השתמשו לכל הפחות פעמיים", אמר נציג של הועדה בשיחת טלפון שגרתית עם נוסע חרדי לחו"ל. "הגיעו אלינו עשרות מכתבים של אנשים שהודו לנו על שפתרנו עבורם את בעיות הצניעות".

• זה לא יוצר חילול ה' או בלגן בטיסה?

"להפך", קובע נציג הועדה. "היינו אצל רבנים ואמרו לנו שזה קידוש ה' כל עוד זה לא מפריע לנוסעים אחרים. אם אדם מתבייש בזה שהוא צריך להרכיב את המחיצה באמצע המטוס, אז הוא צריך לתקן את עצמו ולכך אין לנו תקנה, בדרך כלל אין בעיות עם המחיצות".

במודעה המתפרסמת הבוקר מתחו אנשי הועדה ביקורת נגד חברת 'אל על': "למרות הכאב - דווקא חברת 'אל על' הנמצאת בבעלות יהודית, ואשר היה מן הראוי שתתחשב ברגשות נוסעיה, מתעלמת מהפניות הרבות שהופנו אליה להפסיק את הקרנת הסרטים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לפני חמשה חודשים, בטיסה מבריסל לנתב"ג, התקינו נוסעים את המחיצות וגרמו למהומה במהלך הנסיעה. למרות זאת - אנשי החברה כיבדו את הנוסעים החרדים. החברה הגיבה אז כי נושא המחיצות ייבדק.

הועדה גם צירפה רשימת חברות שאינן מציגות סרטים בטיסה.
מחיצה סרטים טיסה מטוס אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד