י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רשת 'אור החיים' תובעת את הנאמן של 'פלדהיים'

רשת 'אור החיים' הגישה תביעה נגד כונס הנכסים של פלדהיים • טוענת: מסתיר פרטים חיוניים • "תנאי המכרז 'נתפרו' בצורה שלא ניתן לעמוד בהם" • הכונס: "לא ידוע לנו על התביעה"

רשת 'אור החיים' תובעת את הנאמן של 'פלדהיים'



המכרז למכירתן של הוצאת הספרים ורשת החנויות של פלדהיים הולך ומסתבך, זאת לאחר שהוגשה תביעה לבית משפט המחוזי בירושלים נגד הנאמן של החברות, עו"ד יעקב שפיגלמן, מצד המתחרה הגדולה - 'ספרי אור החיים בע"מ', באמצעות בא כוחה - עו"ד אלקנה בישיץ.

לטענת רשת 'אור החיים', "היא מעוניינת להציע סכומי כסף בלתי מבוטלים לרכישת החברות, אך הנאמן מערים קשיים ומסתיר באופן מגמתי מידע אלמנטרי הדרוש לה, על מנת להתקדם בעניין הרכישה המוצעת, תוך העדפה פסולה של מניעי החברות כנגד חובתו להגדיל את קופת הכינוס".

בכתב התביעה טורחים ב'אור החיים' לציין, כי הם אכן מעוניינים ברצינות ברכישת חברות 'פלדהיים'. "עסקינן בהתעניינות אמיתית הבאה ליתן תמורה הוגנת בשווי השוק לרכישת החברות".

אלא שלטענתם, מלבד סינון המידע על-ידי הנאמן, הוא גם אחראי ל"ניסוח תנאים כובלים ובלתי אפשריים במסגרת המכרז".

כדוגמה לצמצום המידע מציינים ב'אור החיים', כי "קיבלה מהנאמן רשימת ספרים שבהוצאת החברות. בחלק נכבד מהספרים נאמר כי יש לחברה 'זכויות' ללא כל פירוט שהוא לגבי היקפן וטיבן של זכויות אלה. בתשובה לשאלה עקרונית... כמה זכויות יש לחברות? השיב הנאמן כי מדובר ב'סוד מסחרי'".

בהמשך טוענים ב'אור החיים', כי תנאי המכרז 'נתפרו' כך שאי-אפשר לעמוד בהם. לשם הדגמה הם מציינים, כי בתנאי המכרז נאמר כי אם הנאמן יודיע למבקשת על קבלת הצעתה, הוא יכול לפי הכללים שנתפרו לדרוש ממנה להעביר אליו, בתוך יממה, סכום שעשוי להיות עשרות מיליוני שקלים. לדבריה, זהו נתון בלתי אפשרי בחברה נורמלית, כאשר העונש - במידה והסכום לא יועבר – חילוט כספי הערבות, גם הם בסכומי עתק.

לבקשה צורף תצהירו של יעקב ביבלה, הבעלים של רשת 'אור החיים'.

עו"ד אלקנה בישיץצילום: עו"ד אלקנה בישיץ
עו"ד אלקנה בישיץ


"חשד שהנאמן פועל שלא לטובת העניין"

עורך הדין שהגיש את התביעה, אלקנה בישיץ, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הפרשה של פלדהיים, לדעתי היא מהפרשיות החמורות ביותר במגזר החרדי, אם לא החמורה שבהן. היא גבתה המון קרבנות - אנשים איבדו ממש את מטה לחמם.

"באים כאן רשת 'אור החיים', שהיא מנוסה ומקצועית בתחום, ורוצים לשקם בהצעה הוגנת את פלדהיים, כדי להחזיר את כבשת הרש של כל אלה שנפגעו, והם נתקלים בהתנהלות בעייתית, מערימים עליהם קשיים בדרך של הסתרה.

"ללקוחות שלי יש חשדות כבדים שהנאמן פועל שלא לטובת הכינוס נכסים. כי זה ברור שככל שהוא ינדב יותר פרטים על הזכויות - הוא יוכל לקבל יותר כסף עבור החברה. ודווקא כשמגיעה החברה הכי מתאימה ומנוסה - עליה אתה מקשה?"

• ומה, בעצם, אתם מצפים שבית המשפט יעשה?

"שבית המשפט יחייב אותו להגיש את המסמכים במלואם, שנוכל לדעת את השווי המדויק של פלדהיים, להעריך איזו הצעת מחיר הוגנת לתת ולהיערך בהתאם".

ממשרדו של עורך דין שפיגלמן נמסר: "לא ידוע לנו על התביעה המדוברת ולא שמענו שהוגשה אחת כזו. והיה, אם וכאשר תגיע תביעה כזו - נשמח להתייחס אליה".
פלדהיים אור החיים ספרים מכרז פשיטת רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד