כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הגר"י יוסף: חברי הכנסת הם "רמאים וצבועים"

הרב יעקב יוסף תקף בחריפות את חברי הכנסת וכינה אותם "רמאים" • את הדיבורים על גיוס בני ישיבות כינה "ברברת", וקבע: על החכי"ם נאמר "היזהרו מן הצבועים" • צפו

הרב יעקב יוסף. צילום: קובי הר-צבי
הרב יעקב יוסף. צילום: קובי הר-צבי

בשיעורו היום (ד) תקף הרב יעקב יוסף את חברי הכנסת בהקשר לגיוס בני הישיבות.

במהלך שיעורו השבועי בירושלים, אמר הרב: "בימים האלה יש הסתה גדולה כנגד לומדי התורה, מי אלה שמסיתים? מסיתים הם אנשים שרבותינו אמרו עליהם שהם צבועים, עושים מעשי זמרי ודורשים שכר פנחס, אנחנו שומעים את ההסתה הזאת כל כמה שנים".



"מאיפה זה בא?", תמה הרב וענה: "יש לנו כאן 'בגבעת רם' כנסת, והם אותם חברי הכנסת רוצים לקבל עוד מנדטים, והם מסיתים כנגד בני הישיבות, ואלה האנשים, הם אבי אבות הצבועים שיש בדור זה אלה האנשים. ולמה אני קורא להם צבועים? פשוט מאוד, הם אומרים שוויון לכולם, שכולם אותו דבר, אבל החוק הוא שחברי הכנסת הם פטורים מהצבא, מדוע ולמה הם לא הולכים לצבא? אם הם באמת מדברים ביושר והגינות שיענו תשובה לדבר הזה".

"אלה הם האנשים, האנשים האלה הם רמאים, האנשים האלה הם צבועים, ורבותינו אמרו עליהם 'היזהרו מן הצבועים, עושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס'".

"אנו לא חוששים", הוסיף הרב, "הקב"ה אמר לנו בתורה, 'לא ישכח מפי זרעו', כל השנים בני ישיבות לא הלכו לצבא ולא ילכו.

"הם יכולים לקשקש", אמר הרב על חברי הכנסת, "הם יכולים לברבר. לא חשוב אם לחבר הכנסת יש לו כיפה על הראש, אין לו כיפה על הראש, מתחת לכיפה הכל מעפן, ולכן אנחנו לא דואגים מהם, בעזר ה', ה' איתנו, אל תיראו".
יעקב יוסף כנסת חוק טל דרשה פוליטיקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד