י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פעילה חברתית: "עצרו את השנאה נגד החרדים" • טור

"זהו שיח של שנאה, שיח של הפרדה, של כעס, מנסים למכור אקמול לחברה גוססת" • מאיה רימר, מפעילות המחאה החברתית, קוראת לעצור את מסע השנאה שסוחף את המדינה

הפגנה אנטי-חרדית.  צילום: ארכיון
הפגנה אנטי-חרדית. צילום: ארכיון



הייתי רוצה להתייחס לטרנד החדש שסוחף את המדינה והפוליטיקה, ומנסה להציג עצמו כקול המחאה העממית.

שנאת החרדים שנזעקת אלינו במכל מסך טלוויזיה בימים האחרונים מדירים שינה מעיני.

נהדר שיש התעוררות נוספת, אדיר שהעם שלנו רוצה לקום על רגליו ולקחת חזרה את מה ששלנו- הרחוב, התקציב, מדיניות ציבורית ועוד. מבורך וחשוב, הרי זעקת המהפכה שלנו היא לקיחת אחריות אישית, אזרחית - כל אדם על עולמו.

בין זה ובין ניסיון לזרוק את הקשיים הרבים והסבוכים שלנו כעם על אוכלוסייה ספציפית אחת- קטנה באחוזים, רובם לא אנשים עשירים או מושחתים, גורמת לי להיות חרדה לעתידנו.

"המחנה המשותף", גוף ממוסד שכביכול צמח מאותו מקום ממנו אני באה- מחאת האוהלים של 2011, הציב את מאהל הפרייארים על הדשא שחולדאי פרס בפניו, והתחיל לקבל פוליטיקאים.

בזמן שפעילי השטח, אנשי השכונות, אנשי רוטשילד לשעבר ורבים אחרים שעוסקים בעשייה חברתית ממשיכים לנסות לייצר אלטרנטיבות חדשניות, עולים לרגל אחד אחרי השני פוליטיקאים למאהל הלא מייצג הזה. עשרה אוהלים סביבם, מקורות מימון שהם מסרבים לחשוף, דרכי עבודה עקלקלות, נידוי כמעט מוחלט מקהילת המאבק שהתגבשה לה בחורף-מאהל הפרייארים מספק אין קץ פוטו אופים לפוליטיקאים שרוצים להיות מזוהים. והנה, לא עבר שבוע, ואיציק שמולי פנה גם הוא לפוטו אופ הנוח.

למה להם להתעסק בנושאי עומק סבוכים כמו קשרי ההון שילטון השולטים בחיינו, למה לנסות להילחם בשיטה שדורסת את כולנו? עדיף תרדד את המסר, לזרוע עוד שנאה, פופקורן להמונים.
כן, גם רבים מהחרדים חיים מתחת לקוו העוני- במקום להפנות את כוח האזרחים, ומי שאמורים לייצגם, למקור ההפרד ומשול, אנחנו משחקים לידיהם. את מי זה משרת?

זהו שיח של שנאה. שיח של הפרדה, של כעס, מנסים למכור אקמול לחברה גוססת.

זה לא שאני נגד נשיאה שווה בנטל. אני בהחלט בעד, ועובדת כבר שנה לחברה אזרחית מעורבת, חזקה, שמקיימת את עצמה. אני פשוט נואשת אל מול אלפי האנשים שבוחרים לאכול את המסרים הרדודים והפשוטים של איציק שמולי ודומיו, שבוחרים לשנוא במקום לנסות לבנות מחדש.

אני ורבים מחבריי מובילים שינוי חיובי. בחמישי ייפתח הבר-מסעדה קואופרטיב של תנועת המאבק, הבר קיימא-יש בית ספר חדשני לשינוי, משאל עם כלכלי שמשתמש ברשת כדי לאפשר לכל אדם קול אמיתי ועצמאי.

רוצים שינוי מהותי

אנחנו רוצים שינוי מהותי, כזה שבוחן מחדש את יחסי הכוחות בין בני אדם- בכלכלה, בחברה, בתקשורת, וכן, גם בגיוס לצהל. אני רוצה לבנות חברה חדשה, שלא מדירה את החרדים, לא את הערבים, לא את מעמד הביניים ולא את תושבי השכונות. כי האמת לא נמצאת אצל רטוריקן כזה או אחר. גם אם יש לו ליספ, ונראה לכם שהוא המבוגר האחראי.

האמת נמצאת אי שם בין כולנו, ורק עם אמון, שיח, אמת ורצון טוב נצליח להגיע אליה.

בשבת הקרובה יקראו לכם לצאת בהמוניכם להילחם בחרדים. ואתם תצאו. אתם תצאו כי רע לכם, כי נמאס לכם לא לקבל את מה שמגיע לכם, כי המילואים חונקים ומתסכלים.

גם אני עושה מילואים. גם לי נמאס. אבל יותר מכל נמאס לי משיח השנאה שהממשלה מנסה לעורר בנו אחד נגד השני. זה בדיוק כמו תושבי שכונת שפירא המדוכאים מזה שנים ובאופן מוטעה בוחרים להילחם בסודנים. מישהו מרוויח מההפרד ומשול הזה, והוא לא אנחנו.

במוצ"ש תהיה אלטרנטיבה אזרחית. כזאת שלא מבקשת במה לאדם אחד מול עשרות אלפים- כזאת שמותירה מקום לכל אדם להיות מנהיג. הרי הבקשה המרכזית שלנו היא פירוק מרכזי הכוח והחזרתו לאזרחים.

אני אתן לך בשמחה את המגפון, כי גם דעתך חשובה לי. נראה לכם ששמולי יחלוק את אור הזרקורים באותה הדרך?
מאיה רימר שירות לכל שנאת חרדים מחאה חברתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד