י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ההפגזה של ויקיליקס: "נחשוף 2.4 מיליון מיילים סודיים מסוריה"

אתר ההדלפות הודיע כי יפרסם בקרוב מיילים שנשלחו מ-678 אלף גורמי ממשל וחברות הקשורות אליהם

ההפגזה של ויקיליקס: "נחשוף 2.4 מיליון מיילים סודיים מסוריה"

אתר 'פורבס ישראל' מפרסם היום כי אתר ההדלפות ויקיליקס, שחשף ב-2010 ו-2011 רבע מיליון מסמכים של הממשל האמריקאי ושל נציגויות אמריקאיות בישראל, והביך גורמי ממשל רבים, הודיע היום על הדלפת הענק הבאה שלו - 2.4 מיליון מיילים סורים, שנשלחו על ידי פוליטיקאים, בכירי ממשל וחברות המקושרות לממשל. מדובר בחשיפה הגדולה ביותר של מסמכים עד כה.

בכנס שקיימה ויקיליקס בלונדון הודיעה שרה האריסון, חברת צוות ויקיליקס ומסייעת למקים הקבוצה ג'וליאן אסאנג', על ההדלפה. אסאנג' עצמו נשאר בשגרירות אקוודור בלונדון, שם הוא מסתתר ומבקש מקלט מדיני, כדי למנוע הסגרתו לשוודיה, בה הוא מבוקש בשל עבירות מין.

לפי ויקיליקס, ההדלפה הסורית מגיעה מ-680 דומיינים שונים, ומ-678 אלף כתובות מייל שונות, במיילים שהגיעו ליותר ממיליון משתמשים. 400 אלף מן המיילים נכתבו בערבית, ו-68 אלף ברוסית. בהתחשב בסוג המידע, קשה לדמיין מיהו מקור המידע הפנימי או ההאקר אשר הדליף את כל המסמכים הללו. ההסבר ההגיוני ביותר הוא כי מדובר בדליפה מאחת מספקיות האינטרנט הסוריות. כרגיל, בוויקיליקס שמרו על מקורותיהם חסויים.

נכון לעכשיו, ויקיליקס חשפה רק מספר מועט של קבצים, שחוברו בין 2006 להיום.
במסיבת העיתונאים הקצרה שקיימה החברה הוצגה מערכת חיפוש חדשה שפותחה בוויקיליקס עבור הקבצים החדשים, בשל גודלו העצום של המאגר. ויקיליקס הודתה כי "במאגר גדול כל כך של מידע, לא תמיד אפשרי לוודא את אמינותו של כל מייל ומייל". עם זאת, טענו בחברה כי הסיפורים ששוחררו עד כה אומתו על ידי המערכת.

נכון לעכשיו רק סקופ אחד מגיע מן המסמכים המודלפים, והוא הוכחות שחברת פינמקניה האיטלקית הציעה לאיראן ולסוריה מערכות תקשורת.
ויקיליקס מיילים סוריה הדלפות קבצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד